BMW Group, vânzări record, dar profit în scădere masivă din cauza provizioanelor. Marca bavareză a depășit Mercedes în iune

BMW Group, vânzări record, dar profit în scădere masivă din cauza provizioanelor. Marca bavareză a depășit Mercedes în iune
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 2 aug 2019

BMW a anunțat rezultatele financiare pentru trimestrul al doilea din acest an și pentru întreg semestrul, cu câteva performanțe care subliniază trendul ascendent pe care se află compania.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Trimestrul al doilea a adus un record de vânzări pentru BMW, un rezultat important în contextul în care principalii rivali, Mercedes-Benz și Audi au înregistrat scăderi ale vânzărilor. Cele trei mărci ale BMW Grup au înregistrat 647.504 vehicule vândute în aprilie - iunie, cu 1,5% mai multe de cât anul trecut.

Veniturile pentru acest interval s-au ridicat la 25,7 miliarde, cu 3 procente mai mare comparativ cu anul trecut, în timp ce profitul operațional a scăzut cu 20%, la 2,2 miliarde euro. Și profitul EBT a scăzut cu 28,4%, la 2 miliarde, cu o marjă foarte bună, 8%, în timp ce profitul net s-a ridicat la 1,48 miliarde, cu 28,7% mai mic.

Pe intervalul celor șase luni care au trecut din acest an, livrările s-au ridicat la 1,25 milioane de vehicule, o creștere mică, dar importantă (0,8%). Veniturile companiei au fost de 48,17 miliarde, cu 1,1% mai mari, în timp ce profitul EBIT, 2,8 miliarde euro, a fost influențat negativ de constituirea unor provizioane de 1,4 miliarde euro, ca urmare a iminenței unor amenzi UE, pe proceduri antitrust.

Profitul net a coborât la 2 miliarde euro. Scăderea este una mare, 52%, față de cele 4,3 miliarde de anul trecut, aceasta fiind, se pare, una dintre nemulțumirile acționarilor companiei, care au condus la presiuni asupra CEO-ului Harald Kruger, ce va părăsi BMW anul acesta.

O mutare blitzkrieg schimbă șeful BMW. Harald Kruger „își va da demisia” înainte de termen CITEȘTE ȘI O mutare blitzkrieg schimbă șeful BMW. Harald Kruger „își va da demisia” înainte de termen

„După primele șase luni, suntem pe cale să atingem țintele noastre pentru întreg anul. Insipirăm clienții cu produse noi și încă o dată avem succes în creșterea livrăriloe de automobile către un nou nivel în prima jumătate a anului”, a declarat Kruger, la conferința de prezentare a rezultatelor BMW, ultima din cariera sa.Marca BMW a livrat 1,075 milioane de autovehicule în primele șase luni, fiind depășită și în acest interval de rivalii de la Mercedes-Benz, care au raportat 1,13 milioane vehicule livrate. Totuși, BMW a înregistrat o creștere față de anul trecut, 1,6%, spre deosebire de Mercedes, aflată în scădere. Mai mult, cei de la BMW susțin că în luna iunie s-a detașat ca lider al vânzărilor premium la nivel global, fără să publice însă cifre pentru luna a șasea.

În schimb, MINI a pierdut clienți în comparație cu perioada similară din 2018, cu 177.344 unități, -3,9% mai puține.

O performanță deosebită a înregistrat Rolls Royce, cu 2.534 de automobile de lux vândute, cu peste 800 de automobile mai multe, ceea ce pentru nivelul de preț al mărcii reprezintă un câștig uriaș (42%). Un succes important se anunță și pentru SUV-ul Cullinan, la care marca raportează comenzi foarte multe, ce vor fi onorate în 2020.

viewscnt
Afla mai multe despre
bmw
vanzari bmw
piata auto
bmw group livrari
vanzari mini
rolls royce