BMW refuză să treacă la platforme exclusive pentru vehicule electrice, așa cum au făcut Audi sau Mercedes

BMW refuză să treacă la platforme exclusive pentru vehicule electrice, așa cum au făcut Audi sau Mercedes
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 4 feb 2020

BMW nu vrea să meargă pe drumul rivalilor de la Volkswagen sau Mercedes-Benz, cu platforme separate pentru vehiculele electrice, și va miza în continuare pe platforme comune, pentru toate sistemele de propulsie.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Noul șef al BMW, Oliver Zipse, este de părere că platformele integrate ale mărcii, care pot fi folosite și la vehiculele electrice și la cele cu motoare cu ardere internă, pot fi un punct de atracție pentru clienți, potrivit Automotive News. CEO-ul BMW vrea să urmeze în continuare planul de electrificare realizat de predecesorul său, Harald Kruger.

BMW și-a propus prin acest plan ca, în 2030, fiecare al doilea automobil vândut de marcă să fie electric sau hibrid cu încărcare, astfel încât să se poată alinia țintei UE de 59 g/km de CO2, o scădere abruptă de la 95 g/km cât este în acest an.

Un alt reprezentant al companiei bavareze, Udo Haenle, vicepreședinte BMW pentru strategie de producție și integrare tehnică, susține că prognozele actuale de piață au o doză mare de incertitudine, astfel că nu poate fi garantată accelerarea vânzărilor de mașini electrice suficient încât să justifice platformele exclusiv electrice. Acestea sunt „inflexibile”, adică nu mai pot fi folosite pentru mașini cu motoare cu combustie, odată dezvoltate, la fel și uzinele care sunt preparate pentru aceste platforme. „Nu vrem ca uzinele noastre să opereze sub capacitate”, spune Udo Haenle.

Avantajele folosirii unei platforme comune sunt de ordin financiar, deoarece uzinele actuale se pot adapta din mers,  în funcție de cererea pieței, la mașini cu motoare tradiționale sau la cele electrice. O uzină doar pentru electrice costă foarte mult, la fel și o platformă dezvoltată de la zero.

Dezavantajele unei astfel de platforme, subliniate de analiști, sunt de ordin tehnic și calitativ. O platformă dezvoltată exclusiv pentru vehicule electrice este superioară prin găsirea celor mai bune soluții tehnice, dar cei de la BMW susțin că nu vor face compromisuri privind calitatea.

TABEL Parcul auto al României actualizat: un sfert din mașini sunt non-euro, 70% - peste 12 ani vechime CITEȘTE ȘI TABEL Parcul auto al României actualizat: un sfert din mașini sunt non-euro, 70% - peste 12 ani vechime

BMW a experimentat deja dezvoltarea și producția unui automobil electric cu platformă proprie, i3, care nu a cunoscut succesul scontat și care nu va primi un înlocuitor. Oliver Zipse a anunțat că modelul va rămâne în producție deoarece „câștigă bani”, în ciuda faptului că un alt șef al companiei Pieter Nota, director de vânzări, a spus că i3 va fi scos din producție. Adevărul este undeva la mijloc, pentru că, într-adevăr, vânzările lui i3 sunt profitabile în acest moment, dar nu atât de mari încât să încurajeze evoluția acestui model. De fapt, există critici care spun că i3 a afectat imaginea BMW, cea de producător de mașini sport. Acesta ar fi unul dintre motivele pentru care grupul german a ales să dezvolte versiuni electrice ale gamei actuale, în loc să lanseze modele separate, electrice.

Audi și Mercedes, principalii concurenți ai BMW, au apelat ambele mărci la platforme dedicate pentru propulsia electrică, cu o arhitectură care ține cont de dispariția motorului greu din partea frontală a mașinii și de apariția bateriilor, în zona podelei. Reproiectarea platformei permite astfel regândirea centrului de greutate și reutilizarea spațiului din caroserie.

viewscnt
Afla mai multe despre
bmw
platforme electrice
masini electrice
bmw i3
audi e-tron
mercedes eq