Bogdan Mîndrescu a demisionat de la conducerea Companiei Naționale Aeroporturi București

Bogdan Mîndrescu a demisionat de la conducerea Companiei Naționale Aeroporturi București
scris 8 feb 2018

Bogdan Mîndrescu a demisionat din funcția de director general al Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB), care administrează cele două aeroporturi ale Capitalei, au declarat joi pentru News.ro surse oficiale.

Demisia sa vine în urma raportului Corpului de control al premierului care a anunțat o serie de nereguli în ultimi ani, privind societatea aflată în subordinea Ministerului Transporturilor.

”Bogdan Mîndrescu și-a dat demisia începând de joi, 8 februarie”, spun sursele citate.

BRD a făcut un profit net de 1,4 miliarde de lei în 2017, în creștere cu 85% față de 2016 CITEȘTE ȘI BRD a făcut un profit net de 1,4 miliarde de lei în 2017, în creștere cu 85% față de 2016

În vârstă de 28 de ani, Mîndrescu a fost numit la conducerea companiei în aprilie 2017. Corpul de control al premierului a descoperit o serie de nereguli la Compania Națională Aeroporturi București (CNAB), care administrează cele două aeroporturi ale Capitalei, printre care lipsa investițiilor, falsuri în înscrisuri și remunerări ilegale, potrivit documentelor publicate de site-ul aviation-headlines.ro.

Controlul a avut loc la sediul CNAB din Otopeni, iar perioada verificată a fost 1 ianuarie 2013 – 15 octombrie 2017, potrivit documentelor publicate. Raportul a fost finalizat în 20 octombrie 2017.

Una dintre neregulile descoperite este cea legată de neactualizarea actului constitutiv al CNAB în conformitate cu Ordonanța de Urgență din 2011 privind guvernanța corporativă a companiilor publice.

Totodată, din cei cinci membri numiți în Consiliul de administrație în data de 19 aprilie 2013, doar Radu Merica a fost nominalizat pe lista scurtă a candidaților recomandați de consultant, deși toate numirile ar fi trebuit să fie făcute pe baza selecției efectuate de către un expert independent.

În plus, la nivelul companiei nu există un regulament de organizare și funcționare a comitetelor consultative, așa cum prevede legea, potrivit documentelor prezentate. Mai mult, la nivelul celor două comitete consultaive, nu au fost întocmite înscrisuri care să ateste activitatea desfășurată.

Totodată, în perioada 19 aprilie 2013 – 29 mai 2014, cei patru administratori neexecutivi ai Consiliului de administrație ai CNAB au încasat, în calitate de membri ai celor două comitete consultative, o sumă netă de 138.808 lei doar prin simpla calitate de membru, fără ca acordarea acestei remunerații să fie condiționată de desfășurarea unei activități și fără a întocmi rapoarte periodice de activitate, potrivit documentelor prezentate.

În plus, verificările au indicat acordarea membrilor consiliului de administrație a unei remunerații cu 212.718 lei mai mari decât limita legală, în perioada 1 iulie 2013 – 31 mai 2014, sumă care poate constitui o posibilă pagubă, potrivit documentelor publicate.

În aceeași perioadă, ar fi fost acordată directorului general Radu Liviu o remunerație mai mare cu 396.561 lei mai mare decât limita legală.

Totodată, în cadrul ședinței Adunării generale ordinare a acționarilor CNAB din 29 mai 2014, fostul ministru al Transporturilor, Dan Șova, și-a asumat atât calitatea de președinte al ședinței, cât și cea de reprezentant al statului, deși funcția de membru al Guvernului era incompatibilă cu funcția de președinte și de reprezentant al statului, potrivit documentelor publicate.

Alte nereguli constatate în raport sunt cele legate de numirea lui Sorin Paul Stoicescu în funcția de membru al Consiliului de administrație al CNAB fără respectarea dispozițiilor legale și de stabilirea unei componente variabile a indemnizației membrilor Consiliului de administrație al CNAB, care și-au desfășurat activitatea în perioada 27 martie 2015 – 17 februarie 2016, cu încălcarea prevederilor legale.

Raportul a indicat probleme în ceea ce privește starea pistelor de decolare-aterizare. În perioada 2011-2016, au fost efectuate reparații curente, lucrări ce au fost realizate cu sincope. În cazul pistei de aterizare numărul 2 a aeroportului Henri Coandă, potrivit unei expertize tehnice elaborate în septembrie 2013, calificativul stării de degradare pentru tronsonul 1 (0 - 350 metri) a fost ”bun”, pentru tronsonul 2 (350 - 950 metri) a fost ”satisfăcător”, iar pentru tronsonul 3 (950 – 3.500 metri) a fost ”foarte bun”.

Potrivit raportelor de urmărire specială elaborate în perioada aprilie-iunie 2014, calificativele au fost semnificativ mai slabe: pentru tronsonul 1 a fost ”satisfăcător”, pentru tronsonul 2 a fost ”rău” și pentru tronsonul 3 a fost ”bun”.

viewscnt
Afla mai multe despre
bogdan mindrescu
aeroporturi