CEO-ul Daimler critică Volkswagen pentru manipularea testelor de mediu

CEO-ul Daimler critică Volkswagen pentru manipularea testelor de mediu

Dieter Zetsche, CEO Daimler

Andra Oprescu
Andra Oprescu
scris 14 ian 2016

Dieter Zetsche, CEO-ul grupului auto Daimler, a criticat rivalul Volkswagen, afirmând că un scandal de amploarea celui în care este implicat competitorul său nu ar putea viza niciodată compania pe care o conduce, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

"Sunt foarte sigur că dacă cineva ar avea o astfel de idee la noi în companie (manipularea nivelului emisiilor poluante - n.red.) , s-ar găsi imediat o altă persoană care s-ar opune", a afirmat CEO-ul Daimler, la un eveniment organizat la Berlin.

Reprezentanții Daimler au declarat, în repetate rânduri, că autovehiculele companiei nu sunt echipate cu dispozitive care ar asigura respectarea standardelor de poluare în timpul testelor, dar nu și în timpul utilizării normale.

Acțiunile Fiat Chrysler au scăzut drastic, după acuzațiile privind fasificarea vânzărilor CITEȘTE ȘI Acțiunile Fiat Chrysler au scăzut drastic, după acuzațiile privind fasificarea vânzărilor

Totodată, Zetsche a afirmat că Daimler nu are de gând să renunțe la motoarele diesel și a cerut Comisie Europene să ia o decizie rapidă cu privire la modalitatea de măsurare a emisiilor.

"În general, nu critic rivalii, dar în cazul Volksawgen nu îmi rămâne altă variantă", a spus Zetsche, adăugând că scandalul privind manipularea emisiilor poluante a afectat negativ întreaga industrie auto.

Problemele grupului VW au început după ce agenția de mediu din SUA a acuzat producătorul auto că a utilizat un soft special pentru a falsifica rezultatele testelor referitoare la emisiile de gaze pentru sute de mii de vehicule diesel vândute în SUA. Informația a fost confirmată ulterior de către reprezentanții Volkwagen. Aceștia au arătat că dispozitivul, care fasifică oxizii de azot (NOx), a fost instalat pe aproximativ 11 milioane de mașini la nivel mondial în ultimii cel puțin 7 ani, inclusiv în Europa.

Totuși, Volkswagen nu este singurul producător care se confruntă cu astfel de probleme. Acțiunile Renault au scăzut astăzi cu peste 21% pe bursa de la Paris, ca urmare a informațiilor din presă privind o serie de controale efectuate de autoritățile franceze la mai multe sedii ale producătorului auto, în legătură cu o posibilă investigație referitoare la manipularea testelor antipoluare.

Renault a confirmat că a fost ținta unor percheziții, dar a menționat că autoritățile nu au găsit niciun dispozitiv care să falsifice emisiile poluante.
 

viewscnt
Afla mai multe despre
vw
volkswagen
daimler
mercedes
dieter zetsche
ceo