CEO-ul Skoda susține în continuare că mai sunt 4 țări în calcul pentru viitoarea fabrică din Europa de Est

CEO-ul Skoda susține în continuare că mai sunt 4 țări în calcul pentru viitoarea fabrică din Europa de Est
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 13 mar 2019

Deși au existat speculații ale presei locale privind alegerea Serbiei pentru viitoarea uzină Skoda, după cele anterioare privind alegerea Turciei, care ar elimina România și Bulgaria din ecuație, CEO-ul Skoda, Bernhard Maier, susține în continuare că decizia nu a fost luată: „mai sunt patru țări în calcul”.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Viitoarea fabrică Skoda, care ar deservi cel puțin două dintre mărcile grupului Volkswagen, nu are încă un sediu ales, potrivit declarației lui Bernhard Maier, CEO-ul companiei, care a spus că decizia va fi luată în prima jumătate a acestui an, după cum scrie Automotive News. „Suntem în faza de analiză. Nu este o decizie ușoară”, a declarat șeful Skoda, spunând că mai sunt patru țări candidate, fără a preciza care sunt acestea.

În acest punct, nu este clar dacă România se mai află pe lista scurtă, dat fiind faptul că atât Turcia, cât și Bulgaria, Serbia, Macedonia și Ungaria au fost în atenția companiei cehe. Skoda a primit misiunea de a construi uzina și de a coordona producția atât a modelelor mărcii, cât și a celor Volkswagen și altor mărci din grup.

Skoda și-a atins deja capacitatea maximă de producție și are nevoie ca de aer de noi facilități. Dat fiind prețul competitiv pe care marca dorește să-l păstreze pentru modelele sale, este clar că decizia va ține cont atât de salariile din țara în care va fi amplasată uzina, cât și de alte facilități și costuri de producție, inclusiv prezența unei rețele de furnizori de materii prime și componente. Din acest punct de vedere, Turcia era candidata perfectă, însă situația economică din ultima perioadă a diminuat tot mai mult șansele de a găzdui viitoarea fabrică, ce presupune o investiție de 1 - 1,2 miliarde euro. În același timp, lipsa infrastructurii de transport și imposibilitatea predictibilității afacerii au scos, se pare, România de pe lista de țări preferate.

Încercare eșuată: Carlos Ghosn - blocat să participe la o ședință a board-ului Nissan CITEȘTE ȘI Încercare eșuată: Carlos Ghosn - blocat să participe la o ședință a board-ului Nissan

Șeful VW Group a anunțat la sfârșitul anului trecut că producătorul auto caută un loc pentru o nouă fabrică multibrand în Europa de Est, a cărei producție ar urma să înceapă după 2022. La noua unitate, ammplasată „în Europa de Est”, care ar urma să aibă circa 5.000 de angajați, vor fi produse SUV-urile Skoda Karoq și Seat Ateca, care în prezent sunt fabricate la Kvasiny (Cehia). Anul trecut, Skoda a produs, numai în Cehia, 886.000 de vehicule, însă producția totală a mărcii a depășit 1,2 milioane de vehicule, cu ajutorul uzinelor din India, Rusia și Cehia.

viewscnt
Afla mai multe despre
skoda
uzina skoda
fabrica vw
noua uzina vw skoda