CFR Marfă declanșează concedieri masive. "Ceilalți fac aceeași treabă cu mai puțini oameni."

CFR Marfă declanșează concedieri masive. "Ceilalți fac aceeași treabă cu mai puțini oameni."
Profit.ro
Profit.ro
scris 6 iul 2021

Compania de stat CFR Marfă va fi restructurată, spune Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. Din cei aproape 5.000 de angajați, într-o primă fază vor pleca acasă 1.400 de angajați.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Oficialul argumentează că operatorul de stat mai deține doar 20% din piață și nu are nevoie de atâți angajați.

Statul vine cu tichete sociale pentru sprijin educational, ajutor atât pentru familii, dar și pentru retailerii loviți de pandemie. Cum poți intra în program CITEȘTE ȘI Statul vine cu tichete sociale pentru sprijin educational, ajutor atât pentru familii, dar și pentru retailerii loviți de pandemie. Cum poți intra în program

„Nu e niciodată o bucurie să existe disponibilizări, numai că pentru a fi eficient pe această piață a transportului de marfă trebuie să fii eficient într-o competiție, o piață competitivă. Operatorul de stat are doar 20% din piață, ceilalți fac aceeași treabă cu mai puțini oameni.

Din luna iulie, era vorba de o reducere cu 1.400 de angajați, dar nu înseamnă că toți sunt disponibilizați, pentru că o parte deja au plecat voluntar. Vom lua în cel mai scurt timp o decizie, și nu în privința autorității de reformă ferovoară, pentru că, așa cum spuneam, analizele noastre au arătat că nu și-a îndeplinit rolul”, a declarat ministrul Transporturilor, arată newsbucuresti.ro

De altfel, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, spune încă de anul trecut că situația actuală a CFR Marfă va fi analizată: ”îmi doresc ca societățile aflate în subordinea Ministerului Transporturilor, în special cele care au o natură pronunțat comercială, să nu mai fie neaparat locuri unde pierdem sute de milioane și trebuie să le scoatem din această situație”.

Gebruder Weiss face încă un pas spre digitalizare și lansează și în România portalul myGW dedicat clienților CITEȘTE ȘI Gebruder Weiss face încă un pas spre digitalizare și lansează și în România portalul myGW dedicat clienților

În noul program de guvernare se precizează că în cazul CFR Marfă au fost identificate modalitățile de obținere a redresării financiare, prin continuarea activitătii operaționale a societătii și fără a afecta poziția acesteia pe piața și relația cu partenerii comerciali. Decizia Comisiei Europene din luna februarie, potrivit căreia CFR Marfă trebuie să restituie ajutorul de stat nelegal acordat în 2013, de 400 de milioane de euro, a fost un punct de cotitură pentru cursul companiei despre care mulți cred că se îndreaptă spre faliment.

Pentru salvarea companiei, solutia optima identificata a fost recurgerea la procedura de concordat preventiv, care, spre deosebire de orice alte modalitati reglementate, asigura un set de avantaje, precum: suspendarea executarilor silite in desfasurare la momentul omologarii (12.03.2020), posibilitatea negocierii modalitatii de stingere a datoriilor cu creditorii; mentinerea societatii pe piata si continuarea activitatii comerciale; durata redusa a procedurii – 24 luni (spre deosebire de procedura insolventei/executare silita), se spune in document.

viewscnt
Afla mai multe despre
cfr marfă
cătălin drulă