La jumătatea acestui an, ponderea Chinei în industria auto globală a atins o valoare impresionantă, care reprezintă exact o treime din total, în contextul unei scăderi a vânzărilor de vehicule, în toată lumea.
China susține că va reuși să se redreseze în acest an și va recupera toate pierderile înregistrate în anii anteriori, pe piața auto proprie, însă statutul Chinei în cadrul industriei auto globale s-a îmbunătățit deja, încă din prima parte a anului. Vânzările de automobile din toată lumea au fost, în luna iunie, de 7,8 milioane de unități, fiind cu 1% sub nivelul de anul trecut și cu 10% sub cel din 2018. Contribuția Chinei la acest volum a fost de 33%, adică 1,76 milioane de vehicule, vândute pe piața internă.
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
În total, vânzările de automobile însumate, la nivelul tuturor statelor lumii, s-a ridicat la 43,86 milioane, fiind cu 3% mai mare decât cel din 2023, ponderea vânzărilor din China fiind de numai 23%.
Asociația Constructorilor Auto din China spune că BYD, Chery, Geely sau Changan, cele mai mari companii chineze care exportă vehicule, au reușit să reducă distanța față de liderii global, Toyota și ceilalți, reușind să profite de criza de semiconductori. Companiile chineze au vândute pe piețele internaționale 225.000 de vehicule, cu 45% mai multe decât în 2023 și cu 3% mai multe decât în luna mai. De la începutul anului, acestea au vândut 1,17 milioane de unități, cu o creștere anuală de 57%.
„Datorită experienței și lecțiilor din piața de electrocasnice și alte industrii care pleacă în străinătate, strategia de export de automobile a devenit din ce în ce mai clară și mai bună. De la asamblarea KD (n.r. kituri prefabricate) la producția localizată și fuziunile și achizițiile în străinătate, strategiile de peste mări ale companiilor de automobile au atins rezultate deosebite”, spun reprezentanții industriei auto chineze într-o analiză referitoare la poziția Chinei în prima jumătate de an, pe piața auto.
Analiza vorbește despre „o nouă etapă strategică de consolidare, pentru crearea de zone de gherilă” și de asemenea arată că „exportul de vehicule ale mărcilor independente s-a mutat de la modelul de cumpărare, la modelul de distribuție”.