CNAIR a anulat și... relansat în aceeași zi licitația pentru Autostrada Transilvania

CNAIR a anulat și... relansat în aceeași zi licitația pentru Autostrada Transilvania
Profit.ro
Profit.ro
scris 26 ian 2023

Directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a anunțat că a fost anulată și relansată în aceeași zi licitația pentru secțiunile Poarta Sălajului – Zalău și Zalău-Nușfaleu, ale Autostrăzii Transilvania. Decizia a fost luată din cauza creșterii prețurilor pe piata de profil.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

”Am relansat astăzi licitația pentru proiectarea și execuția Secțiunilor Poarta Sălajului – Zalău (care include Tunelul Meseș) și Zalău-Nușfaleu, ale Autostrăzii Transilvania! Licitația anterioară a fost anulată tot astăzi în special din cauza creșterii prețurilor pe piata de profil”, a transmis Cristian Pistol.

GALERIE FOTO Tramvai sărit de pe șine, în urma unei coliziuni cu un autoturism CITEȘTE ȘI GALERIE FOTO Tramvai sărit de pe șine, în urma unei coliziuni cu un autoturism

Directorul CNAIR afirmă că documentația pentru noua procedură de achizitie publică a fost deja transmisă la ANAP pentru validare.

Contractul pentru construcția celor 41 km (din care 2,8 km de tunel), are o perioadă de implementare de 78 de luni (18 luni pentru etapa de proiectare și 60 de luni pentru etapa de execuție a lucrărilor).

”Finanțarea pentru acest contract (cel mai mare ca valoare din istoria CNAIR) va fi asigurată prin POT (Programul Operational Transport). Contractul prevede inclusiv construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totala de aproximativ 13 km) și a Tunelului Meseș (în lungime de 2,89 km)”, a mai afirmat Cristian Pistol.

Potrivit acestuia, după validarea documentației de atribuire va fi publicat în SICAP Anunțul de Participare pentru adjudecarea contractului.

La rândul lor, reprezentanții CNAIR au precizat, într-un comunicat de presă, că se are în vedere și revizuirea documentației în conformitate cu modificările legislative intervenite până în prezent și cu realitatea existentă în teren.

Pe Autostrada Transilvania, va fi inaugurat, în 2023, un singur tronson, în lungime de 13,5 kilometri. Lotul nu va ajuta foarte mult traficul din Nord-Vestul țării, deoarece leagă două localități mai puțin importante, iar pentru sectoarele de autostradă aflate de o parte și de alta a acestuia nu există termene clare pentru finalizarea lucrărilor.

Pe cei 13,5 kilometri din Autostrada Transilvania lucrează compania turcă Nurol, a cărui șantier cuprinde secțiunea dintre Nușfalău și Suplacu de Barcău.

VIDEO Podul suspendat de la Brăila: Cum arată lucrările la începutul anului CITEȘTE ȘI VIDEO Podul suspendat de la Brăila: Cum arată lucrările la începutul anului

Constructorul, aflat la primul contract în România, a realizat aproximativ 70 la sută din proiect și este în grafic cu finalizarea contractului în acest an. Respectiva porțiune din Autostrada Transilvania se află la limita județelor Sălaj și Bihor și, în prezent, nu continuă în niciuna dintre cele două direcții.

Spre Vama Borș, Compania de Drumuri a lansat la începutul acestui an licitația pentru finalizarea lotului Suplacu de Barcău – Chiribiș, pentru care termenul de depunere a ofertelor este 15 martie 2023. După finalizarea licitației, firma câștigătoare va avea la dispoziție 24 de luni pentru finalizarea lotului început, dar nefinalizat, de americanii de la Bechtel.

Potrivit termenelor din caietul de sarcini, abia spre sfârșitul anului 2025 se va putea circula și pe acest sector, până atunci urmând să fie terminat și lotul vecin, aflat între Chiribiș și Biharia. Marea problemă a Autostrăzii Transilvania rămâne însă porțiunea dintre Nușfalău și Poarta Sălajului, lungă de 41 de kilometri, care cuprinde și tunelul rutier pe sub Meseș. Acest tronson este pe punctul să bată un record nedorit, prin care procedurile de licitație să dureze mai mult decât execuția lucrărilor.

În urmă cu trei ani a fost lansată licitația cu precalificare pentru acest tronson și, până acum, Compania de Drumuri nu a reușit să stabilească un câștigător. După semnarea contractului de execuție, lotul va trebui finalizat în patru ani, din care un an pentru proiectare și trei pentru lucrările efective din teren.

2024 va fi, în schimb, un an mai bun pentru Autostrada Transilvania. Două sectoare urmează să fie terminate până atunci, aflate între Câmpia Turzii și Chețani, respectiv Nădășelu și Poarta Sălajului. Odată cu deschiderea traficului pe aceste porțiuni, se va circula neîntrerupt pe autostradă între Târgu Mureș, Cluj-Napoca și Zalău.

Totodată, la cinci luni de la lansarea licitației pentru proiectare și execuție, primele trei loturi ale autostrăzii Sibiu – Făgăraș au început anul cu procedura de achiziție suspendată. Pentru lotul 4 Sâmbăta de Sus – Făgăraș, ofertele pot fi depuse până în martie. Autostrada Sibiu – Făgăraș are o lungime de 68 de km și se continuă spre est cu proiectul autostrăzii Brașov – Făgăraș, unde se completează studiul de fezabilitate.

viewscnt
Afla mai multe despre
cnair
autostrada transilvania