Contractul pentru varianta ocolitoare a orașului Bacău a fost reziliat. Statul reține garanția și avansul plătite de constructorul turc, de peste 100 milioane lei

Contractul pentru varianta ocolitoare a orașului Bacău a fost reziliat. Statul reține garanția și avansul plătite de constructorul turc, de peste 100 milioane lei
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 13 apr 2017

Compania Națională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunțat rezilierea contractului pentru construirea centurii ocolitoare a orașului Bacău, contract încheiat cu Eko Insaat VE Ticaret, companie turcă.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

CNAIR a trimis înștiințarea de reziliere a contractului pentru execuția Variantei de Ocolire a Municipiului Bacău pe 12 aprilie, după ce antreprenorul turc a anunțat că este în imposibilitatea de a susține financiar lucrările. Turcii au efectuat lucrări în procent de circa 2% din lucrarea contractată, potrivit CNAIR.

Prejudiciul produs de această reziliere va fi recuperat din garanție și avansul plătit de constructor. CNAIR a anunțat că va lua măsuri pentru reținerea garanției de bună execuție, în cuantum de 39,3 milioane lei, și a garanției pentru plata avansului, în cuantum de 74 milioane lei.

Procedura de găsire a unui nou constructor va fi lansată cât mai repede, după cum spune CNAIR, care adaugă că demersurile vor fi reluate „în regim de urgență”.

Compania de drumuri a fost înștiințată de la începutul anului Eko Insaat VE Tic că se află într-o situație financiară dificilă, generată de evoluția negativă a unor proiecte gestionate pe alte piețe, care a dus la blocarea accesului la conturile bancare.

Trei zile de restricții pentru mașinile de mare tonaj pe Autostrada Soarelui, DN 7 și DN 39 CITEȘTE ȘI Trei zile de restricții pentru mașinile de mare tonaj pe Autostrada Soarelui, DN 7 și DN 39

Potrivit prevederilor  contractuale, beneficiarul este îndreptățit să rezilieze contractul inclusiv dacă antreprenorul abandonează lucrările sau demonstrează în alt fel intenția de a nu continua îndeplinirea obligațiilor din cadrul contractului ori dacă devine falit sau insolvabil, intră în proces de lichidare, primește un ordin de punere sub sechestru împotriva sa, ajunge la un acord cu creditorii săi, desfășoară în continuare o afacere sub coordonarea unui administrator judiciar, curator sau manager în beneficiul acestor creditori, sau dacă se întâmplă orice alt eveniment care (conform prevederilor legislației în vigoare) are un efect similar unor astfel de situații sau evenimente.

Compania turcă a semnat contractul de execuție a  lucrărilor în aprilie 2015, având o valoare de 393,8 milioane lei fără TVA, lucrarea urmând a fi finanțată prin fonduri europene.

Lucrările pentru cei  30,7 kilometri ai acestei variante ocolitoare au fost începute abia în mai 2016 și  urmau  să fie executate în termen de 24 de luni. Perioada de garanție era tot de 24 de luni.

viewscnt
Afla mai multe despre
cnair
centura bacau
varianta ocolitoare