Controale pe traseul proiectului Canalului navigabil București-Dunăre, la sesizarea cetățenilor. Proiectul intră în faza reactualizării

Controale pe traseul proiectului Canalului navigabil București-Dunăre, la sesizarea cetățenilor. Proiectul intră în faza reactualizării
Profit.ro
Profit.ro
scris 21 nov 2022

Sorin Grindeanu a anunțat că a dispus o serie de controale pe trauseul proiectului canalului navigabil București-Dunăre, în urma sesizărilor cetățenilor. Ministrul Transporturilor a adăugat că Garda de Mediu, Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier și Compania Națională Apele Române a aplicat amenzi în valoare totală de 532.500 lei.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

„Aviz firmelor dornice de câștiguri rapide pe seama comunităților mici și a proiectelor cu importanță strategică! În urma sesizărilor unor cetățeni, am dispus mai multe controale pe traseul proiectului Canalului navigabil București-Dunăre. Au fost date amenzi de peste jumătate de milion de lei și au fost aplicate 21 de sancțiuni firmelor care exploatează balast în zonă”, a anunțat Sorin Grindeanu

Dacia lansează Spring pe prima piață din afara UE CITEȘTE ȘI Dacia lansează Spring pe prima piață din afara UE

El a explicat și amenzile care au fost aplicate, scrie News.ro.

„-IGPR a constatat comiterea a 2 infracțiuni (evaziune fiscală și nerespectarea legii mineritului).

- Garda de Mediu a oprit activitatea a 3 firme care nu dețineau acord de mediu și a dat amenzi cu o valoare de 167.500 lei.

- ISCTR a amendat mai multe firme care au depășit greutatea maximă pentru transportul pe drumurile publice- 95.000 lei.

-Compania Națională Apele Române a aplicat 8 sancțiuni de 270.000 lei”, a arătat Grindeanu.

Ministrul a mai spus că aceste controale au fost desfășurate pe raza județelor Giurgiu, Ilfov și Călărași, în baza unui protocol încheiat între Ministerul Transporturilor, Ministerul de Interne și Ministerul Mediului.

„Deși lucrările la Canalul București-Dunăre (începute în 1986) au intrat în conservare în 1989, proiectul nu trebuie lăsat să se degradeze iremediabil. Statul român intenționează să reia acest proiect care ar permite navelor fluviale să transporte mărfuri spre și dinspre București, ceea ce ar transforma Capitala României într-un important nod logistic naval. În prezent, contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate privind continuarea lucrărilor pe Canalul București-Dunăre are un câștigător. Procedura se află în faza soluționării contestațiilor iar anul viitor (2023) ar urma să fie semnat contractul”, a completat Grindeanu. 

Profit.ro a anunțat recent că Compania Națională Administrația Canalelor Navigabile (CNACN) Constanța a primit două oferte la licitația pentru reactualizarea studiului de fezabilitate necesar amenajării râurilor Argeș și Dâmbovița pentru navigație.

viewscnt
Afla mai multe despre
bucurești-dunăre
canal