Corespondență din München - Denis Le Vot, șeful Dacia: Nu trebuie să fii sărac ca să cumperi Dacia. Esențialul este cool!

Corespondență din München - Denis Le Vot, șeful Dacia: Nu trebuie să fii sărac ca să cumperi Dacia. Esențialul este cool!
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 10 sep 2021

Denis Le Vot, CEO al mărcilor Dacia și Lada, a fost unul dintre personajele importante prezente la Salonul Auto IAA din München. A stat de vorbă cu un grup restrâns de ziariști români chiar la standul Dacia, amplasat în aer liber, și a explicat ce vrea Dacia de la Jogger și în ce direcție va merge marca în anii următori.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

„Am pornit ca o companie low-cost, dar asta se schimbă în fiecare zi. Acum suntem «the best value for money” și nu mai suntem low-cost, pentru că Sandero costă peste 8.000 de euro, iar Stepway este vreo 12.000 de euro, la 75% din prețul altor modele, și putem continua așa”, a fost introducerea pe care Denis Le Vot a spus-o jurnalitșilor, ca o prezentare a sa înainte de a primi întrebări.

Fapte bune făcute de Profi CITEȘTE ȘI Fapte bune făcute de Profi

„Începem să devenim un brand. Putem răspunde familiilor, putem răspunde celor care vor crossover, celor care vor o mașină electrică, celor care vor un hatchback. Avem o ofertă care începe să devină completă. Și apoi, al cincilea picior, va fi segmentul C”, a explicat Le Vot structura mărcii Dacia.

Referitor la presiunile legislative care obligă mărcile auto din Europa să își reducă emisiile până când vor ajunge la zero, șeful mărcii Dacia spune doar atât: „În 2035, așa cum prevăd legile, toată gama Dacia va fi electrică. Până atunci, prima electrificare va fi cea anunțată (n.r. motorul hibrid 1.6 E-Tech, care va fi lansat în 2023, pe Jogger). Va avea patru ani vechime și va costa mai puțin. O vom face la cererea pieței”. Cât despre următorii pași ai electrificării, Denis Le Vot și-a pus singur întrebarea: „Vom pune un plug-in hybrid pe Bigster? Posibil. Sau poate nu. Nu vom merge înaintea muzicii, vom aștepta momentul”.

FOTO Corespondență din München – Dacia Jogger a debutat la Salonul Auto IAA, alături de noul logo al mărcii și noile culori de brand CITEȘTE ȘI FOTO Corespondență din München – Dacia Jogger a debutat la Salonul Auto IAA, alături de noul logo al mărcii și noile culori de brand

Profit.ro l-a întrebat pe Denis Le Vot dacă mai există piață pentru segmentul monovolumelor, în care se încadrează noul Jogger, chiar dacă este un crossover între segmente. ‚Ecuația noastră, care înseamnă platformă, greutate, preț, care este unică, nu este 25.000 de euro sau 20.000 de euro, ci 15.000 de euro. Nici măcar nu știu dacă este un MPV, apropo”, spune șeful Dacia, zâmbind, și completează: „Tu l-ai numit așa. Noi îi spunem mașină de familie. Dar sunt convins că există piață, una mare. Când vorbim despre un „seven seater” este o chestiune socială. Oamenii spun «am nevoie de șapte locuri pentru copiii mei, pentru familie». Nu pot să spun că vom vinde jumătate de milion de mașini, dar cererea va fi mare”.

L-am întrebat și dacă speră ca vânzările lui Jogger să fie cele ale lui Lodgy și Logan MCV adunate laolaltă. „Nu știu, vom vedea” a răspuns Le Vot. „Dacă le luăm împreună, MCV plus Lodgy plus Dokker cred că se adună 100.000, cam acolo cred că sunt.”

Denis Le Vot a explicat și de ce Jogger nu a fost gândit pentru a avea o versiune LCV, însă nu a exclus ca aceasta să poată fi construită într-o bună zi. Dar a lăsat să iasă la lumină una dintre strategiile actuale ale mărcii: „Nu vreau să construim capacități de producție pentru mașini cu preț mic”. Ceea ce înseamnă că Dacia se va limita la capacitățile actuale ale celor două uzine, Mioveni și Tanger.

De altfel, la întrebarea dacă va mai avea Dacia mai multe modele decât cele existente, Le Vot a răspuns: „Nu știu, vom merge la Bigster și vom vedea. Trebuie să fim relevanți când vom sosi”.

Dar a ținut să reamintească care este noul slogan al mărcii, pentru fiecare model lansat. „Esențialul este cool. Nu trebuie să fii sărac ca să cumperi Dacia, să cumperi Jogger”.

Corespondență din Paris - ULTIMA ORĂ VIDEO&FOTO Dacia Jogger, premieră mondială și primele impresii despre noul crossover de familie, hibrid, cu 7 locuri CITEȘTE ȘI Corespondență din Paris - ULTIMA ORĂ VIDEO&FOTO Dacia Jogger, premieră mondială și primele impresii despre noul crossover de familie, hibrid, cu 7 locuri

Iar în ceea ce privește producția unui automobil electric mai mare decât Spring, șeful Dacia a fost la fel de clar: „O vom face atunci când piața o va cere. În 2035, vom pune o baterie în fiecare mașină produsă la Pitești. Așa e legea, e scris în legislația europeană”.

Dar l-am întrebat dacă fabrica din Mioveni va ajunge la capacitate maximă, anul viitor, odată cu intrarea în producție a lui Jogger. „În mare, da. Dar nu știu care va fi piața anul viitor. N-am nicio teamă vis-a-vis de capacitatea fabricii Dacia. Pentru că și Duster face-lift este o surpriză plăcută, oamenii așteptau noile dotări ale lui. Sunt foarte încrezător în vânzările lui, și în cele ale lui Jogger, așa că nu-mi fac griji despre uzina Dacia”.

Iar în privința investiției demarate pentru extinderea fabricii, oprită chiar înainte de izbucnirea pandemiei, Le Vot spune: „Nu este momentul. Dacă îmi spui cum va fi piața, pot răspunde. Așteptăm să revenim la valorile din 2019. Acum suntem la nivelul din 2020. Vom reporni investiția când va fi cazul”.

viewscnt
Afla mai multe despre
denis le vot
dacia
salon auto munchen