Corespondență din Paris - Luca de Meo, șeful Renault: Sunt îngrijorat pentru 2025. Ne vor forța să facem lucruri pe care n-ar trebui să le facem. Să tăiem producția de mașini cu combustie!

Corespondență din Paris - Luca de Meo, șeful Renault: Sunt îngrijorat pentru 2025. Ne vor forța să facem lucruri pe care n-ar trebui să le facem. Să tăiem producția de mașini cu combustie!
scris 15 oct 2024

Șeful Renault Group, a făcut o serie de declarații importante pe scena Summit Auto Paris, un eveniment desfășurat în paralel cu salonul auto Mondial de l’Auto, din capitala Franței. Luca de Meo a atras atenția asupra pericolului intrării în vigoare a noilor reguli privind emisiile, care ar putea fi „mortale” pentru industria auto.

Prezent la Paris, la cel mai mare salon auto din Europa, Mondial de l’Auto, Luca de Meo, CEO al Renult Group a fost unul dintre invitații evenimentului Paris Automotive Summit, un congres în care au fost invitate numele importante ale industriei auto din Europa. Tema principală a discuției a fost supraviețuirea constructorilor auto într-o perioadă dificilă, marcată de scăderi masive ale vânzărilor, presiunea legislativă pentru introducerea automobilelor electrice și taxele vamale aplicate chinezilor.

Urmărește-ne și pe Google News
Start al producției și comenzilor pentru primul automobil electric fabricat în România. Au fost anunțate prețurile CITEȘTE ȘI Start al producției și comenzilor pentru primul automobil electric fabricat în România. Au fost anunțate prețurile

Luca de Meo a amintit dimensiunea gigantică pe care o are industria auto în Europa. „Va fi un drum denivelat în anii următori. Ceea ce se întâmplă în industria auto este mai mult decât ceea ce vedem. Sectorul auto este un pilon în economia europeană, vorbim despre 13 milioane de locuri de muncă, vorbim despre 8% din PIB-ul Uniunii Europene, vorbim despre 30% din bugetul de cercetare și dezvoltare din Europa, deci nu este munca guvernului fără munca noastră”, a spus șeful Renault. El a mai oferit însă un detaliu important: „Dacă scoatem afară industria auto, balanța comercială europeană structurală va fi în deficit”.

Meo a subliniat importanța susținerii industriei în tranziția către propulsia electrică, impusă de altfel de politicienii europeni. El a amintit de prăbușirea pieței de mașini electrice din Germania, în doar o zi după eliminarea subvențiilor, un lucru care arată că piața de electrice „este imatură” și are nevoie de ajutor pentru a crea cerere.

ULTIMA ORĂ Corespondență din Paris - Decizie radicală: Dacia Bigster nu va fi vândut sub brandul Renault. „O parte dintre clienți vor veni de la Duster, restul de la alte mărci!” CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Corespondență din Paris - Decizie radicală: Dacia Bigster nu va fi vândut sub brandul Renault. „O parte dintre clienți vor veni de la Duster, restul de la alte mărci!”

„Există multă incertitudine pentru 2025. Vedem asta în showroom-uri, unde nu mai este atât de mult trafic. De aceea sunt îngrijorat, din cauza reglementărilor CAFE, care ne vor forța să facem lucruri pe care n-ar trebui să le facem. Să tăiem producția mașinilor cu combustie sau să forțăm prea mult pe EV, lucruri care ar putea strica jucăria. Cred că este foarte periculos. De aceea cerem autorităților să urgenteze deciziile”. Lucaa de Meo a mai avertizat în discursul său că depășirea limitelor impuse de legislația UE ar putea aduce penalități de 5 miliarde de euro pentru producătorii europeni.

Managerul Renault a făcut și o comparație cu China, pentru a înțelege mai bine de ce lucrurile stau atât de diferit în Europa, în privința mașinilor electrice. „Media cumpărătorilor de automobile noi din Europa este acum peste 50 de ani, era peste 40 în urmă cu câțiva ani. În China, media de vârstă este de 30 de ani. Asta explică comportamentul piețelor”.

viewscnt
Afla mai multe despre
luca de meo
renault
salon auto paris