COTAR: Introducerea unor noi linii RATB în zona București-Ilfov încalcă legislația și ar falimenta companiile private

COTAR: Introducerea unor noi linii RATB în zona București-Ilfov încalcă legislația și ar falimenta companiile private
scris 28 mar 2017

Introducerea unor noi linii ale Regiei Autonome de Transport București (RATB) în zona București-Ilfov încalcă legislația națională, intenția Primăriei Capitalei putând duce la falimentul companiilor de transport private, susțin, reprezentanții Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR).

"O astfel de decizie ar face mai întâi concurență neloială transportatorilor autorizați care au câștigat licitațiile pentru a opera pe liniile de transport rutier de persoane, pe aceleași trasee pe care PMB intenționează să introducă noi linii RATB. Operatorii de transport care deservesc acum rutele respective au făcut o investiție de circa 25 de milioane de euro în autobuze cu anumite specificații tehnice, așa cum au fost cerute în caietul de sarcini, la organizarea licitației, conform legii. Prețul unui astfel de autobuz este între 70.000 și 150.000 de euro, la care se adaugă alte cheltuieli de mentenanță, salarii, taxe și impozite. În acest moment circulă 180 de mijloace de transport ale firmelor private care au câștigat licitațiile pentru a opera pe liniile București-Ilfov”, spun, marți, reprezentanții COTAR.

Ei subliniază că, prin extinderea liniilor RATB, ar putea fi falimentate firmele care operează aceste rute, fiind afectat inclusiv bugetul statului și cel al Primăriei Capitalei, scrie News.ro.

COTAR mai spune că nu înțelege de ce este nevoie de o investiție de cel puțin 50 de milioane de euro de la bugetul PMB, la care se vor adăuga subvenții, deși rutele respective sunt acoperite de operatorii privați care s-au conformat legislației naționale.

"Probabil că doamna primar general a fost indusă din nou în eroare de consilierii care nu cunosc realitatea din teren”, susține Vasile Ștefănescu, președintele COTAR.

25% dintre cumpărătorii de locuințe noi sunt investitori. Care sunt cele mai importante criterii la achiziția unei case CITEȘTE ȘI 25% dintre cumpărătorii de locuințe noi sunt investitori. Care sunt cele mai importante criterii la achiziția unei case

Reprezentanții COTAR adaugă că, "din experiența anterioară” s-a constatat că sute de mijloace RATB sunt vandalizate în fiecare an și fie necesită reparații scumpe, fie, din lipsă de fonduri, râmân în garaje.

"Aceasta fiind situația constatată în București, în ultimii ani, nu putem considera că autobuzele care vor deservi județul Ilfov vor fi ferite de vandalizare, deci costurile calculate inițial vor crește și poate chiar se vor dubla într-un singur an”, arată COTAR.

Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România cere Consiliului General al Municipiului București să studieze cu atenție situația și să nu încalce legea, afectând, astfel companiile de transport private și propune ca soluție Primăriei să extindă transportul pe traseele neacoperite de operatorii privați.

De asemenea, reprezentanții COTAR cer CGMB ca subvențiile pentru transport să fie acordate și operatorilor privați, "care ar putea astfel să facă reduceri substanțiale de preț și să asigure mai multe mijloace de transport pe liniile pe care deja operează”.

Un proiect care se află pe ordinea de zi a ședinței de miercuri a CGMB prevede modificarea unei hotărâri din octombrie 2010 pentru aprobarea programului de transport rutier de persoane prin servicii regulate pe raza municipiului București și a județului Ilfov.

"În situația în care acest act normativ va fi aprobat de Consiliul General al Municipiului București, va însemna încălcarea unor dispoziții legale, respectiv a Legii nr. 8/2012 privind aprobarea ordonanței 21/2011 privitoare la înființarea Autorității Metropolitane de transport București, așa cum, de altfel, a statuat recent Curtea Constituțională a României”, mai spune COTAR.

viewscnt
Afla mai multe despre
cotar
ratb