Cum poate experiența logistică să susțină dezvoltarea comerțului online: propunerile Gebrüder Weiss

Cum poate experiența logistică să susțină dezvoltarea comerțului online: propunerile Gebrüder Weiss
Parteneri Profit.ro
Parteneri Profit.ro
scris 19 dec 2019

Previziunile pentru comerțul online – la nivel global, european și pe plan local –  indică menținerea trendului ascedent. În special pentru România, unde decalajul dintre rata de penetrare a internetului (74%) și procentul cumpărătorilor online (cca 27%) este foarte mare, piața de e-commerce are cel mai mare potențial de dezvoltare – creșterea situându-se la 30%, conform European E-commerce Report 2019. În plus, Comisia Europeană își propune să creeze o Piață unică digitală, care să permită ca toată populația să aibă acces deplin la mărfuri și servicii în interiorul Uniunii – facilitând livrările transfrontaliere de colete, protejarea drepturilor online ale consumatorilor și promovând accesul unitar la conținut online.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Acestea sunt câteva dintre motivele pentru care afacerile din România, și în special segmentul de retail, trebuie să accelereze adaptarea la online – o variantă viabilă o constituie, de altfel, fuziunea dintre comerțul tradițional și cel offline. Astfel, magazinele fizice au început deja să se integreze în lumea digitală – oferindu-le clienților cele mai bune aspecte din ambele realități. Consumatorii aleg de multe ori să vadă fizic anumite produse, în special cele mai valoroase (electrocasnice mari, mobilier, echipamente sportive etc), apoi, odată convinși de calitatea oferită de un brand sau magazin, să comande confortabil, direct din magazinul digital.

Independent de mediul în care activează – online, offline sau un mix – business-urile trebuie să își pună la punct partea de logistică și transport, un aspect crucial, al cărui obiectiv final este satisfacția clienților. Este un exemplu clar al modului în care selectarea serviciilor B2B se reflectă în calitatea serviciilor B2C. Pentru produse voluminoase, marfa de la raft – fie acesta fizic, fie virtual – trebuie livrată în termenul agreat cu clientul. Aici intervine, în primă fază, suportul acordat de partenerul de logistică pentru ca marfa să ajungă la depozit. Cu 25 de ani experiență pe piața locală, Gebrüder Weiss România propune o suită de soluții, de la aprovizionare sistematizată, cu mecanisme clare de control al fluxului de marfă și informații, la logistica producției pentru procese industriale (livrare exactă și la timp a componentelor și pieselor, planificare, coordonare și derulare a transporturilor) și depozitarea pieselor și produselor finite. Pe partea de depozitare și fulfillment, compania de origine austriacă oferă un pachet complet de management al comenzilor, ce poate include gestionarea termenelor de valabilitate, a loturilor și numerelor de serie, comisionare, ambalare și expediție, dar și retururi. În plus, compania poate prelua și derula toate operațiunile vamale și de gestionare a documentelor. Pentru cazurile în care externalizarea către un terț a întregului lanț logistic este soluția comercială viabilă, GW prestează servicii logistice în spațiul clientului, cu preluarea personalului și echipamentelor existente și suplinirea resurselor necesare.

Pentru faza care implică interacțiunea directă cu clientul, Gebrüder Weiss a lansat și în România, la sfarsitul anului 2018, servicul Home Delivery: livrare la domiciliu a mărfurilor tip cargo, despre care puteți descoperi mai multe informații aici: https://www.gw-world.com/ro/home-delivery/

Home Delivery înregistrează cifre foarte bune la nivel global: compania se așteaptă să raporteze cca 1,1 milioane de transporturi pentru anul în curs, în Austria și Europa de Est – echivalent al unei creșteri de 24% față de anul anterior. Dezvoltarea spectaculoasă este rezultatul unei abordări care pune accentul pe calitate: nișat pe comenzi de peste 25 kg (în special produse de mobilier, materiale de construcții sau electronice), serviciul se diferențiază prin câteva aspecte care vizează confortul clientului final. Se oferă trei intervale de livrare și preluare, apel telefonic cu 30 de minute înainte de sosirea la destinatar, serviciul Track & Trace, serviciul expres de 24 de ore, precum și serviciul de retur și de verificare a produsului returnat. În unele zone se vine în întâmpinarea nevoilor consumatorilor moderni, prin livrări efectuate seara sau sâmbăta. Este asigurată prezența a doi livratori, care au capacitatea de a transporta marfa acolo unde se dorește și când dorește beneficiarul.

Prezentă în România încă din anul 1994, GW aniversează 25 de ani de experiență pe piața locală. Bazându-se pe o infrastructură națională cu 9 hub-uri logistice situate în București, Arad, Sibiu, Cluj, Bacău, Brașov, Constanța, Oradea și Craiova, GW oferă soluții logistice inteligente pentru clienții săi și asigură servicii flexibile de distribuție prin transport rutier, feroviar, aerian și maritim. Din 2018, compania a lansat în România și un serviciu de livrări la domiciliu, axat pe comenzile de marfă tip cargo.

viewscnt
Afla mai multe despre
gebrüder weiss
comert online
logistica