Dacia a depășit Toyota în Germania

Dacia a depășit Toyota în Germania
scris 6 iun 2018

Dacia face minuni pe piața din Germania, înregistrând rezultate excelente de la o lună la alta. În luna mai, marca românească a reușit să atingă o cotă de piață de 2,5%, o premieră absolută, mai ales că vorbim despre cea mai mare piață de automobile din Europa.

Dacia a vândut 7515 autoturisme în Germania, în luna mai, cu o creștere de 10,8% în comparație cu luna mai 2017. În urma acestor cifre, cota de piață a Dacia a urcat la un incredibil nivel de 2,5% pondere în piață, depășind, în a cincea lună, japonezii de la Toyota, care au vândut numai 7.228 autourisme. Dacă ținem cont de faptul că anul trecut, un an cu creștere a pieței germane, Dacia reușea să obțină o cotă de 1,7% în aprilie - mai și încheia anul cu 1,9%, iar în luna februarie din acest an încă încerca să sară de pragul de 2%, avem o imagine mai clară a performanței producătorului român.

FOTO Primele autobuze electrice, dotate cu wi-fi, au început să fie folosite în România CITEȘTE ȘI FOTO Primele autobuze electrice, dotate cu wi-fi, au început să fie folosite în România

Pe primele cinci luni din acest an, Dacia a vândut 31.236 vehicule, consolidându-și o cotă de piață de peste 2 procente, în urma unei creșteri a volumelor cu 19,7%, fiind evidentă tendința de migrare către zona de 3% din piață, în următoarele luni.

Contextul de creștere a Dacia este unul nefavorabil, dacă ținem cont de faptul că piața de autoturisme din Germania a scăzut, în luna mai, cu 5,8 procente, chiar dacă și-a păstrat ritmul pozitiv după cinci luni (+2,6%). Cel mai probabil, efectele ultimelor decizii ale instanțelor, care permit orașelor să interzică accesul motoarelor diesel, au creat un nou val de indecizii în rândul cumpărătorilor, astfel că aceștia au preferat să aștepte o clarificare a situației. În total, au fost înmatriculate 305.057 mașini în mai și 1.497.723 autoturisme în intervalul ianuarie - mai.

VIDEO & FOTO Noul Audi Q8, dezvăluit în premieră mondială în Shenzen, China CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO Noul Audi Q8, dezvăluit în premieră mondială în Shenzen, China

Volkswagen, cea mai vândută marcă din Germania de decenii, a reușit să se folosească de căderea pieței, inclusiv prin strategii de marketing și campanii de promovare a motarelor diesel, un adevărat paradox, dar și pe seama modelelor hibrid și electrice. VW a obținut o cotă de piață care a depășit 20%, cu o creștere de 5,8% în mai și 8,4% pe cele cinci luni, în timp ce locul al doilea, Mercedes - Benz, a pierdut 13,3% din clienți în comparație cu anul trecut, fiind la un pas să fie depășită de Audi. Printre puținele mărci cu creștere din mai s-au numărat, pe lângă Dacia, SEAT, Mini și Honda.

La nivelul întregului an, Ford se află de asemenea în creștere de clienți, menținându-se pe locul al patrulea, inclusiv grație noului EcoSport, fabricat în România și tot mai cerut de piața europeană.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia
piata auto
germania