Dacia, declin în Germania

Dacia, declin în Germania
Profit.ro
Profit.ro
scris 6 ian 2022

Vânzările de autoturisme în Germania au scăzut cu 10% anul trecut, la 2,62 milioane de unități, în timp ce Dacia a raportat un declin de 20,4%, la 40.338 vehicule, arată datele Autorității Federale din domeniul Transporturilor (KBA), transmite DPA.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

În 2020, livrările pe cea mai mare piață auto europeană au scăzut cu 20%, pe fondul măsurilor de izolare adoptate de Guvernul de la Berlin pentru a stopa extinderea pandemiei de coronavirus (COVID-19). Anul trecut, sectorul auto s-a confruntat cu noi dificultăți, inclusiv deficitul global de componente electronice pentru mașini, scrie Agerpres.

Pentru prima dată, un producător auto străin domină piața americană. Toyota Motor a detronat General Motors ca cel mai mare producător auto din SUA în 2021, pentru prima oară în 90 ani CITEȘTE ȘI Pentru prima dată, un producător auto străin domină piața americană. Toyota Motor a detronat General Motors ca cel mai mare producător auto din SUA în 2021, pentru prima oară în 90 ani

În 2021, brandurile Renault, Mercedes-Benz și BMW au raportat scăderi ale vânzărilor, de 15,5%, de 25,7% și, respectiv, 7,7%, în timp ce livrările Volkswagen, cel mai bine vândut brand din Germania, au înregistrat un declin de 6,8%, ia cele ale Ford au scăzut cu 35%.

Au raportat creșteri pe piața germană producătorii de automobile electrice Polestar și Tesla, ale căror vânzări au urcat anul trecut cu 153,2% și, respectiv, 137,9%.

În decembrie, vânzările de autoturisme în Germania au scăzut cu 27%, la 227.630 unități, în timp ce Dacia a raportat un declin de 27,1%, la 5.556 vehicule.

Brandurile Renault și Ford au raportat scăderi ale vânzărilor de 13,5% și, respectiv, 50,5%, în decembrie, iar VW un declin de 35,7%. Livrările Mercedes-Benz au scăzut cu 31,2%, iar cele ale BMW cu 36,9%.

Din cele 2,62 milioane de mașini vândute anul trecut pe piața germană, aproape 356.000 au fost complet electrice, un avans de aproximativ 83% față de 2020 și aproximativ 13,6% din totalul înmatriculărilor noi anul trecut. Automobilele hibride au reprezentat aproape 29% din totalul înmatriculărilor, fiind vândute aproape 745.000 de unități.

Și cererea pentru SUV-uri a crescut, reprezentând mai multe de unul din patru din totalul înmatriculărilor noi în 2021, față de unul din cinci în 2020, conform datelor KBA.

Asociația Importatorilor de Autovehicule din Germania (VDIK) se așteaptă la redresarea pieței auto interne în acest an. Luna trecută, VDIK estima că vânzările de autoturisme în Germania vor crește cu 15% în 2022, la aproximativ trei milioane de unități, dacă se va normaliza situația din lanțurile de aprovizionare și criza provocată de deficitul de semiconductori. 

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia
germania