Dacia Duster va fi exportată în Australia, dar dealerul ...nu vrea logo-ul mărcii pe capotă!

Dacia Duster va fi exportată în Australia, dar dealerul ...nu vrea logo-ul mărcii pe capotă!
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 27 mai 2022

Negocierile dintre Renault Group și unul dintre importatorii de autoturisme din Australia, care și-a exprimat intenția de a vinde mașini Dacia pe piața locală, au ajuns într-un punct în care lucrurile nu sunt favorabile mărcii românești, din cauza lipsei de notorietate.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

În vară Profit.ro anunța surpriza anului, și anume că Dacia intră pe piața din Australia, încă o țară cu volanul pe partea dreaptă. "Ne uităm la ei de 10 ani!", era exclamat atunci.

VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, Market Analyst eToro: Retailerii nu au putut să transfere costurile mari către clienții finali. Deja prețurile au crescut foarte mult CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, Market Analyst eToro: Retailerii nu au putut să transfere costurile mari către clienții finali. Deja prețurile au crescut foarte mult

Dacia Duster va ajunge pe piața din Australia, la fel alte modele ale mărcii, posibil Bigster. Dealerul Ateco, cel care anunțase că negociază cu Renault importul modelelor mărcii, a confirmat că parteneriatul cu francezii este în vigoare, însă el se va armoniza cu ciclurile de viață ale mașinilor Dacia. „Credem că produsele sunt bune. Ne-am uitat atent la ei. Ne uităm la Dacia de 10 ani. Până acum nu erau pregătiți să intre pe piață. Imediat ce Luca de Meo a preluat conducerea Renault, am vorbit cu el despre asta”, declara un director al companiei auto care distribuie mai multe mărci auto pe piața din Australia.

Discuțiile inițiale vorbeau despre Sandero și Stepway, plus Duster, dar și pickup-ul Oroch, care se vinde doar pe anumite piețe și exclusiv sub brandul Renault. Ideea a fost considerată bună și de presa din această țară, care a apreciat că Dacia merită să fie prezentă pe piață cu modelele sale. Unul dintre managerii Ateco a confirmat că intrarea Dacia în Australia nu mai stă sub semnul îndoielii. „Este cert că mergem mai departe, pentru Duster vedem o bună oportunitate pentru Australia, dar nu va fi actualul Duster, va fi noul Duster. Vedem un viitor grozav pentru el”.

ULTIMA ORĂ Renault - pregătit să renunțe până la 60% dintre acțiunile la divizia care va include Uzina Mecanică de la Mioveni CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Renault - pregătit să renunțe până la 60% dintre acțiunile la divizia care va include Uzina Mecanică de la Mioveni

Problema este că analizele de piață care au testat notorietatea celor două mărci ale grupului au arătat că, pentru a impune Dacia, ar fi nevoie de costuri mari de marketing, în timp ce Renault este deja cunoscută, iar mașinile ar putea fi vândute și la prețuri mai ridicate.

Potrivit importatorului Ateco, mașinile Dacia s-ar putea vinde în câteva mii de exemplare pe an, la început, dar cu o țintă de câteva zeci de mii anual, într-un timp scurt. Având în vedere că în Australia mașinile au volan pe dreapta, mașinile Dacia importate vor fi aduse din aceleași sursa ca în Africa de Sud, o parte fiind produse de uzina Nissan locală.

Planul francez - Ce vinde și cu ce rămâne Renault la Dacia CITEȘTE ȘI Planul francez - Ce vinde și cu ce rămâne Renault la Dacia

Odată cu noul Duster vor fi rezolvate și îngrijorările referitoare le normele de siguranță, care ar fi pus probleme actualei generații Duster, după cum scrie presa din Australia. În plus, viitoarea generație a SUV-ului românesc va avea o gamă complet nouă de motoare, inclusiv hibrid, cu opțiuni de cutie automată, ceea ce ar face din acest model unul mult mai atractiv decât cel actual, pentru o piață în care cutiile manuale nu sunt foarte populare.

Piața de autoturisme din Australia este una dintre cele mai dificile și pretențioase din lume. O serie de producători și-au diminuat vânzările în ultimul deceniu și chiar și-au închis unitățile de producție locale, în timp ce alții au intrat puternic pe piață, cum este cazul sud-coreenilor de la Kia și Hyundai. Renault și-a închis propria companie de import și distribuție și a predat această activitate unui importator local.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia australia
ateco
renault duster
dacia bigster
duster 3