Dacia pierde cotă de piață în Europa, după șapte luni și peste 150.000 de vehicule în minus

Dacia pierde cotă de piață în Europa, după șapte luni și peste 150.000 de vehicule în minus
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 1 sep 2020

Marca Dacia a fost destul de afectată de criza epidemiei de coronavirus în acest an, criză care s-a suprapus peste problemele legate de legislația europeană privind emisiile. Cu un debut dificil în 2020, suprapus peste blocajele din martie – iunie, Dacia are, după șapte luni, o scădere de 42%.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Producătorul român de automobile Dacia a înmatriculat în primele șapte luni din acest an 210.505 unități, după cum reiese din datele Jato Dynamics, colectate din cele 27 de state ale UE.

Volumul Dacia este cu 42% mai mic decât cel înregistrat anul trecut, respectiv 362.913 vehicule, ceea ce înseamnă că au fost cu 152.000 de clienți mai puțini. Pierderea Dacia reprezintă aproximativ 1,5 miliarde de euro la capitolul venituri, în comparație cu anul trecut.

Analiza pe modele arată că Duster și Lodgy au avut cel mai mare declin, peste 44%, comparativ cu cifrele din 2019, însă în volume, pierderea înregistrată de Duster și de Sandero (-39%) este cea mai mare, respectiv circa 60.000 de unități Duster în minus și peste 50.000 de Sandero. Logan a avut rezultate cu aproximativ 17.000 de unități în minus, iar Dokker, cu 10.000. Scăderea utilitarei Dokker a fost și cea mai mică, 36,5%, cea mai apropiată de media pieței europene. După șapte luni, Sandero este pe poziția 13, în Europa, iar Duster pe 16.

După șapte luni, UE a înregistrat 1,27 milioane de autoturisme, cu 3,8% mai puține decât în iulie 2019, iar după cele șapte luni volumul pieței a urcat la 6,3 milioane, cu 34,6% mai mic decât anul trecut. Cele mai vândute mașini în acest an sunt VW Golf, Renault Clio și Peugeot 208.

Osamu Masuko, fostul președinte al Mitsubishi, a murit la scurt timp după ce a demisionat CITEȘTE ȘI Osamu Masuko, fostul președinte al Mitsubishi, a murit la scurt timp după ce a demisionat

Dacia a reușit să-și revină în ultimele luni, însă rezultatul din iulie a fost mai mic decât cel din iunie, cu câteva sute de mașini. Producătorul român a raportat cu 13,1% mai puține autovehicule înmatriculate, adică 45.498 unități, față de 52.384, în iulie 2019. Cele mai vândute vehicule Dacia s-au clasat pe locurile 11, Sandero, și 15 Duster, cu 19.087 unități (-8,2%) și, respectiv, 16.457 (-5,8%).

Cota de piață a mărcii Dacia a fost afectată în aceste condiții, ea fiind în declin, în ultimele luni. În iulie, Dacia a scăzut la 3,6% din totalul pieței europene de autoturisme, de la 4% în iulie 2019, însă pe întreg anul cota Dacia a pierdut 0,4 punte procentuale, ajungând la 3,3%. Asta înseamnă că ritmul de scădere al vânzărilor Dacia a fost mai mare decât cel al competitorilor. Lucrurile s-ar putea schimba din această toamnă, când vor fi lansate noile generații ale Sandero și Logan și, ulterior, cea a utilitarei Dokker. De asemenea, anul viitor ar urma să fie lansat un nou SUV, precum și modelul electric Spring.

Dacia pierde cotă de piață în Europa, după șapte luni și peste 150.000 de vehicule în minus

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia vanzari
inmatriculari dacia
sandero europa