Dacia, revenire substanțială pe piața din Franța: creștere de 34%, în septembrie

Dacia, revenire substanțială pe piața din Franța: creștere de 34%, în septembrie
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 2 oct 2020

Piața de autovehicule din Franța a crescut ușor în septembrie, însă evoluția se datorează vehiculelor comerciale, care au avut un avans simțitor, în timp ce autoturismele au continuat să scadă. În același timp, pentru Dacia a fost o lună extrem de favorabilă, cu o creștere foarte mare.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Dacia a raportat rezultate foarte bune în Franța, în luna septembrie, și chiar dacă rezultatul are la origine raportarea la o lună slabă (septembrie 2019), meritul mărcii este evident, în contextul în care cele mai multe de mărcile de pe piață au scăzut. În acest fel, rezultatele Dacia au contribuit la diminuarea scăderii întregii piețe din Hexagon, în luna a noua. Marca românească a înmatriculat 12.414 autoturisme pe piața franceză, cu 34,2% mai multe față de anul trecut, când avea loc o veritabilă prăbușire, cauzată de normele de emisii Euro 6d. În total, Franța a raportat 168.291 autoturisme înmatriculate, în septmebrie, cu 3% mai puține decât anul trecut. În același timp, pe segmentul de vehicule comerciale ușoare, Dacia nu a contat, având 94 de unități înmatriculate, cu 17,5% mai puține față de 2019, însă piața pe ansamblul ei a crescut cu 16,8%.

ULTIMA ORĂ Dacia Spring va fi lansată luna aceasta în cadrul unui minisalon auto al Grupului Renault la Paris CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Dacia Spring va fi lansată luna aceasta în cadrul unui minisalon auto al Grupului Renault la Paris

Cu unele excepții, celelalte mărci au înregistrat luna trecută scăderi pe linie, în special cele aparținând grupurilor franceze: Citroen (-10%), DS (-25%), Opel (31%), Renault (-16%), singura marcă pe creștere fiind Peugeot (+6,7%). Mărcile străine au înregistrat o scădere de 5 procente.

De la începutul anului, Dacia se menține cu rezultate negative, cu 71.985 autoturisme, adică 30,5% scădere, în raport cu perioada similară din 2019, pe o piață care are o scădere de 28,9%. Piața franceză de autovehicule a pierdut aproape jumătate de milion de autoturisme, toate mărcile având pierderi cu două cifre. Grupul Renault, din care face parte Dacia, are, după 9 luni, o scădere de 25,8%.

În acest context, Dacia Sandero se menține în topul celor mai vândute autoturisme din Franța, pe locul 5, cu 40.976 unități, cu o cotă de piață de 3,5%. Dacia Duster se află pe locul 12, cu 22.491 unități.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia franta
vanzari auto franta
piata auto
vanzari masini
inmatriculari