Dacia va avea, pentru prima dată în istorie, un motor de 1.8 litri, pe SUV-ul Duster

Dacia va avea, pentru prima dată în istorie, un motor de 1.8 litri, pe SUV-ul Duster
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 21 aug 2021

Dacia va echipa viitoarea generație Duster cu un motor mai puternic, de 1.8 litri, hibrid, care va fi apoi oferit și pe versiunea mai mare, Bigster, cu un an mai târziu. Motorul este dezvoltat de Renault și pentru modelele sale, potrivit presei franceze, care citează surse din interiorul companiei.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Dacia va atinge un record pentru Europa cu motoarele sale, odată cu introducerea unui propulsor de 1.8 litri, cel mai mare pe care marca românească l-a avut vreodată. Modelele Duster sunt oferite și cu propulsoare de 2.0 litri, dar numai pe piețele pe care este vândut cu logo-ul Renault, adică în Rusia sau America de Sud. Noul motor, unul hibrid din familia E_Tech, va fi prezent pe a treia generație Duster, care ar trebui să fie lansată în 2024, potrivit jurnaliștilor de la L’Argus, care susțin că motorul HR18 va fi utilizat deopotrivă pe modele Renault, dar și pe modelul Bigster, care are lansarea pregătită pentru 2025.

Pentru moment, Dacia se pregătește să lanseze primul său motor hibrid din istorie, 1.6 E-Tech, pe crossoverul ce va debuta în această toamnă, la Salonul Munchen IAA, din septembrie, care înlocuiște actualul Lodgy. Informațiile neoficiale arată că acest motor, dar și versiunea mai mare, de 1.8 litri, vor avea și versiuni plug-in hybrid, astfel încât emisiile modelelor Dacia să fie și mai mici și astfel să contribuie la atingerea țintelor de emisii ale grupului Renault.

Dacia Sandero, lider pe segmentul de clienți privați, în Germania CITEȘTE ȘI Dacia Sandero, lider pe segmentul de clienți privați, în Germania

Alegerea capacității de 1.8 litri a fost făcută pentru ca inginerii să poată dezvolta ulterior și o versiune în ciclu Atkinson, similar motoarelor Toyota. Acest tip de ardere este mai eficient la o cilindree mai mare și contribuie la un consum redus de carburant. Renault a decis dezvltarea acestui motor în etape: pentru început va evolua din motorul 1.6 E-Tech, apoi se va trnasforma într-un motor cu ciclu Atkinson, după cum arată informațiile neoficiale.

După cum au anunțat șefii Renault, Dacia nu va deveni o marcă electrică prea curând, din cauza costurilor mari ale bateriilor, care nu se potrivesc cu politica de prețuri a mărcii, însă până în 2025, Dacia va adopta pe scară largă tehnologia hibrid.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia duster
dacia motor 1.8 litri
dacia hibrid
dacia 1.6 e-tech