De la iPhone, în piața automobilelor electrice

De la iPhone, în piața automobilelor electrice
Profit.ro
Profit.ro
scris 17 oct 2020

Foxconn, producătorul iPhone-urilor Apple, vrea să devină ”Androidul” automobilelor electrice, cu o nouă platformă destinată vehiculelor electrice.

Evenimente:
21 martie - Maraton Profit News TV Economia Sustenabila (ediția a II-a) – cu sprijinul: ACUE, Auchan, Liberty, OMV Petrom, Romgaz, Tinmar Energy, Transgaz, Hidroelectrica, Borsec, Nuclearelectrica
26 martie - Maraton Medika TV Inovație în estetică - cu sprijinul: Regina Maria
28 martie - Eveniment Profit.ro IMM (ediția a IV-a) - cu sprijinul: CEC Bank, Raiffeisen Bank, Porsche Finance Group Romania (Sharetoo - Abonamentul Auto), UniCredit Bank, Garanti BBVA și REI Grup

Urmărește-ne și pe Google News

Gigantul grup tehnologic din Taiwan Foxconn, cunoscut cel mai mult pentru că asamblează produse electronice de consum, precum smartphone-uri, vizează livrarea unei noi platform destinate automobilelor electrice, transmite CNBC, preluată de News.ro. Este atacarea unei piețe c ear putea ajunge la 800 de miliarde de dolari până în 2027, conform strategiei de diversificare a afacerilor a companiei.

William Wei, director la Foxconn, a spus că obiectivul companiei este să devină Androidul vehiculelor electrice, referire la sistemul de operare al dispozitivelor mobile furnizat de Google. ”Considerăm că aceasta este misiunea noastră”, a afirmat Wei.

ULTIMA ORĂ VIDEO & FOTO Premieră istorică: Dacia a lansat oficial primul automobil electric CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ VIDEO & FOTO Premieră istorică: Dacia a lansat oficial primul automobil electric

Android, cel mai utilizat sistem de operare mobil din lume după cota de piață, a reușit să devină dominant deoarece este open source. Asta înseamnă că producătorii de smartphone-uri pot folosi software-ul ca atare pe smartphone-urile lor, dar să îl și personalizeze în funcție de nevoile lor.

În schimb, iOS-ul Apple este destinat exclusiv iPhone-urilor și este strict controlat de gigantul din Cupertino. Foxconn a introdus ceea ce a numit ”MIH Open Platform”. Este în esență un set de instrumente care ar permite unei companii să proiecteze piese mari ale unei mașini electrice care ar fi fabricate de Foxconn.

Producătorii auto pot alege designul șasiului mașinilor lor, de la SUV-uri la sedan, și îl pot personaliza oricum doresc, de la distanța dintre roți până la dimensiunea bateriei. Foxconn numește platforma sa ca fiind ”modulară”, ceea ce înseamnă că unele componente ar putea fi înlocuite și actualizate la o dată ulterioară.

FOTO Mitsubishi a prezentat face-liftul lui Eclipse Cross, cu motorizarea PHEV, pe care europenii o așteaptă în continuare CITEȘTE ȘI FOTO Mitsubishi a prezentat face-liftul lui Eclipse Cross, cu motorizarea PHEV, pe care europenii o așteaptă în continuare

Dar Foxconn oferă și software pe care dezvoltatorii pot construi în continuare. O parte din acesta se referă la funcții critice și la mașinile autonome. Se pare că Foxconn încearcă să aducă la un loc aproape toate piesele necesare pentru o mașină completă.

Compania a declarat că lucrează la așa-numitele baterii în stare solidă, care sunt văzute ca următoarea generație a bateriilor actuale litiu-ion utilizate în mașini. Acestea ar putea permite o autonomie mai mare și mai multă eficiență.

Foxconn a declarat că se așteaptă să lanseze o baterie ân stare solidă în 2024. ”După 2025, oricine va stăpâni tehnologiile de baterii în stare solidă va domina industria”, a spus Jerry Hsiao, director de produs la Foxconn.

viewscnt
Afla mai multe despre
foxconn
apple