Decizie la nivel UE: În cazul anulării unui zbor, compania aeriană trebuie să ramburseze și comisioanele percepute de intermediari la bilete, pe site-uri online, cu o singură excepție

Decizie la nivel UE: În cazul anulării unui zbor, compania aeriană trebuie să ramburseze și comisioanele percepute de intermediari la bilete, pe site-uri online, cu o singură excepție
Ovidiu Bărbulescu
Ovidiu Bărbulescu
scris 13 sep 2018

În cazul anulării unui zbor, compania aeriană trebuie să ramburseze și comisioanele percepute de intermediari cu ocazia achiziționării biletelor, cum este cazul site-urilor online de profil, în măsura în care compania aeriană a avut cunoștință de acestea.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a semnat astăzi această decizie, într-o speră a unui cetățean german care a solicitat unei companii aeriene și rambursarea unui comision de 77 de euro plătit unui site online pentru achiziția biletelor.

Decizia CJUE trebuie aplicată în spețe similare în toate statele membre ale UE.

FOTO Inedit - Soluție Wizz Air pentru clienții cărora le-a anulat cursa București-Cluj: îi trimite la Londra chiar dacă aceștia nu și-au propus să plece în Marea Britanie UPDATE Explicațiile Wizz Air CITEȘTE ȘI FOTO Inedit - Soluție Wizz Air pentru clienții cărora le-a anulat cursa București-Cluj: îi trimite la Londra chiar dacă aceștia nu și-au propus să plece în Marea Britanie UPDATE Explicațiile Wizz Air

Cetățeanul german a achiziționat, pentru el însuși și pentru familia sa, pe site-ul internet opodo.de, bilete pentru un zbor care face legătura între Hamburg (Germania) și Faro (Portugalia) cu Vueling Airlines. Întrucât zborul a fost anulat, familia a solicitat Vueling Airlines să îi ramburseze prețul de 1.108,88 euro pe care îl plătise către Opodo cu ocazia achiziționării acestor bilete.

Vueling Airlines a acceptat să ramburseze suma pe care a primit-o din partea Opodo, și anume 1.031,88 euro. În schimb, aceasta a refuzat să ramburseze și restul de 77 pe care Opodo l-a perceput drept comision.

Amtsgericht Hamburg (Tribunalul Districtual din Hamburg, Germania), sesizat cu acest litigiu, a solicitat Curții de Justiție să interpreteze în acest context Regulamentul privind drepturile pasagerilor aerieni.

Un grup de hackeri din care fac parte și români, responsabil pentru atacul informatic de la British Airways CITEȘTE ȘI Un grup de hackeri din care fac parte și români, responsabil pentru atacul informatic de la British Airways

Tribunalul german dorește să afle dacă prețul biletului care trebuie luat în considerare pentru rambursare, în cazul anulării unui zbor, include și diferența dintre suma plătită de acest pasager și cea primită de acest operator de transport aerian, respectiv comisionul perceput de intermediar.

Prin hotărârea pronunțată astăzi, Curtea răspunde la această întrebare în mod afirmativ, cu excepția cazului în care acest comision a fost stabilit fără știrea operatorului de transport aerian, aspect a cărui verificare este de competența instanței naționale.

 

viewscnt
Afla mai multe despre
zbor
anulat
rambursare
despagubire
bilet
comision
decizie
curte
justitie
ue
cjue
online
site