Vânzările auto pe piața chineză au scăzut cu 9,4% în octombrie, a șasea lună de declin consecutiv, din cauza deficitului global de semiconductori și a problemelor în alimentarea cu energie, care au afectat producția în cea mai mare piață auto din lume, transmit Xinhua și Reuters.
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Septembrie și octombrie, cunoscute ca "septembrie de aur și octombrie de argint" de specialiștii auto chinezi, erau percepute ca perioadele de vârf ale sezonului pentru vânzări, clienții revenind în mod tradițional să facă achiziții după perioada verii, scrie Agerpres.
CITEȘTE ȘI Securizarea muncii de la distanțăLuna trecută, livrările au totalizat 2,33 milioane de vehicule, comparativ cu perioada similară din 2020, a informat Asociația Producătorilor Auto din China (CAAM).
Deficitul global de semiconductori se va atenua în trimestrul patru din 2021, astfel încât producția auto a Chinei va crește gradual, a apreciat Chen Shihua, oficial în cadrul CAAM.
Ca un semn promițător pentru producătorii auto globali care au investit masiv în China, livrările de automobile electrice și hibride au crescut cu 135% în octombrie, la 383.000 unități.
Luna trecută, Tesla Inc a vândut 54.391 vehicule fabricate în China, ușor mai puțin față de cele 56.006 mașini vândute în septembrie, în timp ce Volkswagen AG a vândut în octombrie 12.000 de vehicule electrice.
În octombrie, producătorii chinezi de automobile electrice și hibride Nio Inc și Xpeng Inc au vândut pe piața internă 3.667 și, respectiv, 10.138 unități.
CITEȘTE ȘI Cum îți aduci afacerea în onlineCompaniile auto și-au extins capacitățile de producție în China, unde autoritățile promovează automobilele electrice și hibride pentru a reduce poluarea.
Autoritățile de la Beijing vor ca automobilele electrice și hibride să reprezinte 20% din totalul vânzărilor auto până în 2025, față de aproximativ 5% acum.