Dezastru pe piața auto europeană: cea mai mare scădere din istorie a vânzărilor. Dacia - printre mărcile cele mai afectate

Dezastru pe piața auto europeană: cea mai mare scădere din istorie a vânzărilor. Dacia - printre mărcile cele mai afectate
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 17 apr 2020

Asociația Constructorilor de Automobile din Europa a anunțat rezultatele înmatriculărilor din toată Europa, în luna martie, prima lună în care au fost închise fabricile și showroom-urile din cauza epidemiei de coronavirus. Situația este alarmantă, pentru că scăderea totală este de peste 50% față de anul trecut. România a reușit să limiteze pierderile, dar Dacia este una dintre victime, cu o scădere  de peste 60%.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară
CUMPĂRĂ FABRICAT ÎN ROMÂNIA CITEȘTE ȘI CUMPĂRĂ FABRICAT ÎN ROMÂNIA

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider

Datele analizate de Profit.ro relevă că înmatriculările de autoturisme din Europa (UE plus EFTA plus Marea Britanie) au înregistrat cea mai mare scădere din istorie, nefiind cunoscut un declin cu asemenea amploare într-o singură lună. Numărul autoturismelor cumpărate și înmatriculate a fost de 853.077 unități, față de 1,77 milioane de unități în 2018 (-51,8%), din care 567.308 unități (2018: 1,26 milioane) au fost înmatriculate în UE (-55,1%).

Cele mai sigure semnături electronice în contextul creșterii importanței tranzacțiilor la distanță CITEȘTE ȘI Cele mai sigure semnături electronice în contextul creșterii importanței tranzacțiilor la distanță

Cele mai mari scăderi au fost înregistrate de Italia (-85,4%), Franța (-72,2%), Spania (-69,3%) și Austria (-66,7%), dar sunt nu mai puțin de 16 țări care au avut un declin mai mare de 40%. Germania, cea mai mare piață din Europa, a fost chiar sub acest prag, cu 37,7% mai puține autoturisme înamtriculate, asta și pentru că restricțiile au fost introduse ceva mai târziu.

Cum e să lucrezi pentru companii din Silicon Valley – experiența personală a unui inginer software de la Gemini Solutions CITEȘTE ȘI Cum e să lucrezi pentru companii din Silicon Valley – experiența personală a unui inginer software de la Gemini Solutions

În acest context, România a reușit să mențină o scădere ceva mai redusă, de 32,2% față de martie 2018, cu 6.654 de autoturisme înmatriculate.

Cele mai mici scăderi au fost raportate în Suedia, -8,6%, și Finlanda, -0,9%.

EXCLUSIV Nou jucător: Conglomeratul Modus Group, controlat de vizionarul afacerilor lituaniene, furnizor de servicii de închiriere de mașini, trotinete electrice și biciclete, intră în România CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Nou jucător: Conglomeratul Modus Group, controlat de vizionarul afacerilor lituaniene, furnizor de servicii de închiriere de mașini, trotinete electrice și biciclete, intră în România

Pe întreg trimestrul, scăderea a fost ponderată de vânzările normale din ianuarie și februarie, care erau, totuși, în scădere ușoară față de anul trecut. În UE, pierderea de clienți s-a cifrat la -25,6% (2,48 milioane de autoturisme, cu aproape 1 milion mai puție față de anul trecut), iar pe întreg continentul (UE plus EFTA plus MB) volumul total a fost de 2,7 milioane, cu 27,1% mai puține autoturisme înmatriculate.

Situația constructorilor și mărcilor de automobile a fost diferită, în funcție și de piețele pe care sunt expuse în mod normal. Fiat Crysler, cu piața principală Italia, a înregistrat cea mai mare scădere, 74,4%, dar la o distanță mică s-au situat constructorii francezi, cu expuneri pe mai multe piețe afectate. PSA Group a înregistrat o pierdere de 66,9%, cu toate mărcile sale, iar Renault Group a pierdut 63,7% din clienți, cu 62,1% scădere pentru Dacia.

Marca românească a înmatirculat numai 22.458 autoturisme în martie, comparativ cu aproape 60.000 de autoturisme anul trecut, în aceeași lună. Din cauza discrepanțelor dintre mărci, Dacia a pierdut substanțial și din cota de piață: 2,6% față de 3,3% anul trecut, însă trebuie să reamintim că Dacia intrase deja în declin din primele două luni ale anului. Din acest motiv, scăderea este destul de mare pe întreg trimestrul, 42,6%, cu 83.286 autoturisme, față de 145.221.

LCV-urile cu propulsie electrică au urcat la 1,2% din piață. În România au fost cumpărate 54 de utilitare EV, anul trecut CITEȘTE ȘI LCV-urile cu propulsie electrică au urcat la 1,2% din piață. În România au fost cumpărate 54 de utilitare EV, anul trecut

Restul mărcilor au scăderi pe linie în intervalul ianuarie - martie, însă Volkswagen Group raportează un nivel mai bun al vânzărilor, cu -19,4% declin, la fel Hyundai Group (-18,8%), BMW Group (-16,7%) sau Toyota (-8,2%), în timp ce majortiatea celorlalți constructori au scăderi de peste 30%. Sunt și trei excepții, tei mărci care au crescut, mărci premium, cu volume relativ mici: Porsche (+25%), DS (25,4%) și Lexus (+1,6%).

Deși nu există încă suficiente informații pentru o estimare corectă, este foarte probabil ca în aprilie declinul pieței de automobile să fie și mai mare, dat fiind faptul că mare parte din piețe au fost închise complet, iar o eventuală redeschidere parțială s-ar putea produce doar în ultima săptămână a lunii.

viewscnt
Afla mai multe despre
inmatriculari auto
masini
piata auto
dacia
vanzari vw