Discriminarea între șoferii de taxi și cei de la Uber-Bolt, păstrată

Discriminarea între șoferii de taxi și cei de la Uber-Bolt, păstrată
Ovidiu Bărbulescu
Ovidiu Bărbulescu
scris 8 mar 2022

Senatorii au respins un proiect de lege prin care autoturismele care efectuează transport alternativ, respectiv prin intermediul unor platforme precum Uber sau Bolt, să poată circula pe banda special amenajată pentru transportul public în comun, așa cum se întâmplă acum în cazul taximetrelor.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Proiectul legislativ, prezentat anterior de Profit.ro, a fost inițiat de USR.

Ce costuri presupun investițiile în acțiuni din SUA ca Tesla sau Apple, din România? Atenție la alegerea brokerului: comision zero nu înseamnă gratis! CITEȘTE ȘI Ce costuri presupun investițiile în acțiuni din SUA ca Tesla sau Apple, din România? Atenție la alegerea brokerului: comision zero nu înseamnă gratis!

De ce este important: Conform legislației în vigoare, autoturismele care efectuează transport altemativ nu beneficiază de facilitățile de trafic aferente serviciilor publice de transport local, deși efectuează un serviciu de transport public în comun. Printre aceste facilități se numără și dreptul de a circula pe benzile unice de transport în comun, pe care șoferii de taxi au în schimb dreptul să circule, efectuând același tip de transport ca autovehiculele înrolate în platformele digitale.

Taxiurile pot circula în localități pe pistele special amenajate pentru mijloacele de transport auto în comun, fără a perturba circulația acestora”, prevede legislația în vigoare.

RAR: Aproape jumătate din mașinile controlate pe șosele - defecte majore. Peste 100.000 de mașini SH de import, respinse CITEȘTE ȘI RAR: Aproape jumătate din mașinile controlate pe șosele - defecte majore. Peste 100.000 de mașini SH de import, respinse

Proiectul legislativ subliniază că transportul altemativ cu autoturism și conducător auto reprezintă o variantă intermediară a transportului public de persoane în regim de taxi, generată de progresul tehnologic al societății, iar legislția trebuie să asigure un mediu concurențial echilibrat și un regim nediscriminatoriu în ceea ce priveste transportul persoanelor în mediul urban.

”Banda special amenajată pentru mijloacele de transport auto în comun a fost concepută și pentru a facilita deplasarea unor vehicule atunci când traficul este ridicat, permițând conducătorilor acestora să respecte un orar sau să realizeze deplasarea într-un interval de timp mai scăzut, eliberând astfel și benzile normale pentru ceilalți participanți la trafic”, se arată în proiect.

Prin urmare, proiectul prevede posibilitatea ca șoferii înrolați în serviciile de transport alternativ să poată utiliza banda special amenajată pentru mijloacele de transport auto în comun, atunci când nu perturbă circulația.

”Autoturismele care efectuează transport alternativ nu beneficiază de facilitățile de trafic aferente serviciilor publice de transport local, cu excepția posibilității de a circula în localități pe banda special amenajată pentru mijloacele de transport auto în comun, fără a perturba circulația acestora”, prevede proiectul.

CONFIRMARE Apare un nou document obligatoriu pentru vânzarea unui autovehicul. Obligații și pentru producători CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Apare un nou document obligatoriu pentru vânzarea unui autovehicul. Obligații și pentru producători

Consiliul Legislativ a avizat pozitiv proiectul, în timp ce Consiliul Economic și Social, în are sunt reprezentate și patronatele, a dat un aviz (consultativ) negativ proiectului, cu argumentul că ”transportul alternativ cu autoturism şi conducător auto nu reprezintă un serviciu public de transport, iar autoturismele care efectuează transport alternativ nu pot beneficia de acelaşi acces la banda dedicată, în mod similar autobuzelor sau taxiurilor.”

Votul final asupra proiectului va aparține însă Camerei Deputaților, căreia îi va fi transmis acum pentru dezbatere.

 

viewscnt
Afla mai multe despre
uber
bolt
sofer
taxi
banda
unica
transport
comun
facilitate
circulatie