Duelul granzilor: BMW a reușit să depășească Mercedes-Benz, după mulți ani

Duelul granzilor: BMW a reușit să depășească Mercedes-Benz, după mulți ani
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 11 oct 2021

Cele două mari companii auto care produc cele mai vândute automobile premium din lume, BMW Group și Daimler, își dispută dintotdeauna supremația pe piață. Cele două mărci premium pe care le dețin grupurile germane auto se luptă pentru fiecare client, sperând la primul loc în vânzări. Dacă BMW a fost lider al acestui râvnit segment mai mult de un deceniu, Mercedes a reușit să revină în urmă cu cinci ani. Acum, crizele din industrie par să schimbe din nou situația.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Marca BMW a depășit marca Mercedes-Benz în acest an, într-un moment dificil al industriei auto, dovedind că dispune de resurse mai bune pentru a traversa cele două crize, pandemia de coronavirus și lipsa de semiconductori din fabrici. După trei trimestre, BMW își mărește decalajul față de Mercedes, care a fost unul fragil la jumătatea anului. Cu toate acestea, până în luna decembrie lucrurile încă se mai pot schimba.

Mercedes-Benz Cars & Vans a reușit să încheie primele nouă luni ale anului cu o creștere de 3 procente la nivel global, în pofida crizei de electronice, dar ultimele trei luni i-au adus o scădere severă, de 28,2%, din cauza opririlor de producție. La nivel de grup, Mercedes a raportat 1,86 milioane de vehicule și o creștere de 3,8%. Dintre acestea, autoturismele mărcii Mercedes-Benz au fost 1,59 de milioane, cu 2,7% mai multe față de anul trecut.

Cifrele sunt sub nivelul raportat de marca BMW, care a reușit să vândă BMW a vândut 1,7 milioane de autoturisme, cu 19,3% mai multe față de 2020. Acestea se adaugă celorlalte mărci din grupul BMW, astfel că în total, compania a livrat 1,9 milioane de automobile.

BMW Group, creștere importantă după nouă luni, la finalul unui trimestru cu scăderi pe linie CITEȘTE ȘI BMW Group, creștere importantă după nouă luni, la finalul unui trimestru cu scăderi pe linie

În urmă cu trei luni, la jumătatea anului 2021, divizia Mercedes-Benz Cars (care include și Smart) înregistra 1,18 milioane de autoturisme vândute, plus 160.518 LCV-uri. Dintre acestea, marca Mercedes-Benz avea 1,162 milioane de autoturisme vândute, în creștere cu 24,3%.

În același interval de timp, marca BMW avea raportate 1,178 milioane de vehicule vândute, iar întreg grupul BMW livrase 1,34 milioane de autoturisme.

Trebuie precizat și că Mercedes-Benz raportează în vânzările de autoturisme și modelele V-Class și X-Class, care sunt omologate și vândute, de fapt, ca vehicule comerciale.

BMW s-a instalat ca lider al pieței de automobile premium în 2005, iar de atunci a dominat piețele globale, până în 2016, când Mercedes-Benz a reușit să-și depășească rivalii.

viewscnt
Afla mai multe despre
bmw
mercedes
piata premium
masini premium
cele mai vandute masini