Efectul vinietei pregătite în Capitală: 500.000 de automobile din București și Ilfov pot fi interzise în centru

Efectul vinietei pregătite în Capitală: 500.000 de automobile din București și Ilfov pot fi interzise în centru
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 21 aug 2019

Datele statistice transmise de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA) arată că în București și Ilfov există aproximativ 1,25 milioane de autoturisme înmatriculate (date la 31 decembrie 2018), dintre acestea aproximativ jumătate urmând să aibă interdicție de circulație în centrul Bucureștiului, complet sau în absența unei viniete.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
FOTO Vara aceasta se poartă SensoDays CITEȘTE ȘI FOTO Vara aceasta se poartă SensoDays

Potrivit datelor DRPCIV, în București circulau, la 1 ianuarie 2019, un număr de 1.141.019 autoturisme înmatriculate, la care se adaugă cel puțin 10% autovehicule care nu sunt înmatriculate în București sau Ilfov, dar care circulă pe șoselele Capitalei. Defalcat pe nivelul de poluare, conform normelor Euro, există 444,647 de automobile cu motoare cu grad de poluare Euro 1, 2 și 3, care, potrivit proiectului anunțat de Primăria Capitalei, nu vor mai avea dreptul să circule în zona centrală a orașului. Dintre acestea, 282.800 sunt autovehicule cu motor Euro 3, acestea urmând să aibă permisiunea de circulație doar dacă vor achiziționa o vinietă.

Distribuția autovehiculelor din București (Norme de poluare)

Euro1 + Euro2 - 161.847

Euro3 - 282.800

Euro4 - 286.463

Euro5 - 203.306

Euro6  - 206.603

Total - 1.141.019

La acestea se adaugă și cele 151.463 autoturisme înmatriculate în județul Ilfov, care apar în statistici separat de cele din București, dar care vor avea același regim cu cele din Capitală, potrivit proiectului anunțat de Primăria București.

APIA a anunțat că susține proiectul primăriei, o comunicare anterioară transmisă de asociație PMB cerând interdicții inclusiv pentru autovehiculele Euro 4. Propunerile APIA sunt atât de introducere a taxelor și restricțiilor de trafic, cât și de creștere a impozitului pe proprietate.

FOTO Scandal pe A1 Lugoj - Deva. Ministrul Transporturilor deschide cu forța traficul pe Lotul 4, deși spaniolii de la COMSA nu acceptă intrarea pe Lotul 3 CITEȘTE ȘI FOTO Scandal pe A1 Lugoj - Deva. Ministrul Transporturilor deschide cu forța traficul pe Lotul 4, deși spaniolii de la COMSA nu acceptă intrarea pe Lotul 3

Potrivit APIA, un autoturism diesel Euro3 are emisii NOx de 6 ori mai mari comparativ cu unul care respecta standardul Euro 6, nivel de poluare care este si mai mare (de zece ori) în cazul particulelor de funingine (PM).

viewscnt
Afla mai multe despre
apia
parc auto bucuresti
masini euro 1 si 2 bucuresti
taxa de intrare in centru
gabriela firea proiect