EXCLUSIV Dragnea a discutat cu reprezentanții Uber și Taxify, care cer reglementarea serviciilor de ridesharing. Negocierile continuă

EXCLUSIV Dragnea a discutat cu reprezentanții Uber și Taxify, care cer reglementarea serviciilor de ridesharing. Negocierile continuă
Ovidiu Bărbulescu
Ovidiu Bărbulescu
scris 28 mar 2019

Liderul PSD și președintele Camerei Deputaților, Liviu Dragnea, i-a primit, zilele trecute, conform informațiilor Profit.ro, pe reprezentanții companiilor Uber și Taxify/Bolt cu care a discutat pe tema solicitării acestora de reglementare a serviciilor de ridesharing. Discuțiile au loc în contextul în care Guvernul intenționează să adopte o ordonanță de urgență prin care ar putea afecta activitatea companiilor respective, iar Camera Deputaților urmează să dezbată două proiecte de legi, inițiate chiar de PSD, privind transportul alternativ de persoane.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

De ce este important: Guvernul a pus în dezbatere publică, recent, un proiect de ordonanță de urgență care modifică transportul în regim de taxi, invocând necesitatea noilor reguli și prin faptul că la acest moment nu pot fi sancționate persoanele fizice sau juridice care nu respectă anumite norme, ceea ce a determinat perpetuarea efectuării transportului public, contra cost, de persoane cu un autoturism, fără a deține pentru acesta, după caz, autorizație taxi valabilă sau copie conformă valabilă, "conducând la calitatea necorespunzătoare a serviciului de taximetrie și creșterea evaziunii fiscale".

Totodată, cu acordul Guvernului, Senatul a adoptat în această lună un proiect de lege care prevede că platformele digitale de ridesharing sau de transport alternativ, precum Uber, vor trebui să se înregistreze fiscal în România și să raporteze autorităților cursele efectuate. De asemenea, mașinile vor trebui să aibă un ecuson special, iar platformele și conducătorii auto vor plăti câte o taxă specifică anuală.

Senatorii majorității de guvernământ PSD-ALDE au respins anul trecut un alt proiect de lege privind autorizarea platformelor online de ridesharing, proiect care se află acum în dezbaterea Camerei Deputaților. Comisiile de specialitate ale deputaților vor discuta cel mai probabil ambele proiecte în perioada următoare și vor lua o decizie finală cu privire la acestea.

Noi elemente de siguranță în trafic vor deveni obligatorii pentru toate vehiculele din UE CITEȘTE ȘI Noi elemente de siguranță în trafic vor deveni obligatorii pentru toate vehiculele din UE

Surse oficiale au declarat pentru Profit.ro că președintele Camerei Deputaților, Liviu Dragnea, a acceptat solicitarea de a avea o discuție cu companiile de ridesharing Uber și Taxify/Bolt pe tema reglementării în legislația națională a serviciilor de transport intermediate de aceste platforme.

Potrivit surselor citate, întâlnirea cu liderul social-democrat a avut loc zilele trecute, dar cele două companii continuă săptămâna aceasta discuțiile pe tema menționată cu autorități guvernamentale.

Potrivit unor surse politice, Uber și Taxify speră să determine Guvernul, respectiv coaliția de guvernământ să grăbească adoptarea unor reglementări pentru serviciile de ridesharing.  

Speranța platformelor de ridesharing este susținută și de atitudinea Guvernului Dăncilă, care a sprijinit adoptarea de către senatori a proiectului de lege privind prestarea de servicii de transport alternativ (prescurtate în proiect VTS), respectiv de ridesharing, pe teritoriul României. Mai mult, Guvernul s-a opus introducerii unei taxe anuale de 50.000 lei pentru autorizare.

CFR are trei oferte pentru prima fază a liniei București Nord - Aeroport Henri Coandă București. Când vom merge cu CFR-ul la aeroport CITEȘTE ȘI CFR are trei oferte pentru prima fază a liniei București Nord - Aeroport Henri Coandă București. Când vom merge cu CFR-ul la aeroport

Executivul a transmis parlamentarilor că susține proiectul, dar a făcut o serie de observații și propuneri de modificare a proiectului. Senatorii au ținut cont de acestea în ce privește formularea anumitor cerințe privind autorizarea autovehiculelor sau regimul fiscal al veniturilor, dar au ignorat argumentele Guvernului în ce privește taxa de autorizare.

Guvernul a arătat că taxa este prea mare și discriminatorie chiar în raport cu cerințele impuse taximetriștilor.

”Stabilirea unei taxe de auorizare anuală într-un cuantum excesiv de 50.000 lei, în sarcina operatorului care facilitează efectuarea de servicii de transport alternativ pentru a desfășura activitatea de transport de persoane pe teritoriul României, poate constitui o piedică în exercitarea liberei inițiative și a consacrării libertății economice și a economiei de piață, creând un regim discriminatoriu pentru activități similare din punct de vedere economic desfășurate de operatorii de taxi”, a arătat Guvernul.

Aceeași poziție a avut-o și cofondatorul Taxify, Martin Villig, care, într-un interviu pentru Profit.ro și postul de business Profit TV, s-a arătat de acord cu plata taxelor și cu licențierea, dar la un preț rezonabil, arătând că în Estonia o astfel de licență costă 34 de euro și este acordată în 1 săptămână.

Acționar Fan Courier: OU 114 ne afectează indirect, nu mai este același entuziam. Mesaj către Guvern: Dezvoltați infrastructura, degeaba pleacă mașina noastră mai repede dacă rămâne blocată pe Valea Oltului CITEȘTE ȘI Acționar Fan Courier: OU 114 ne afectează indirect, nu mai este același entuziam. Mesaj către Guvern: Dezvoltați infrastructura, degeaba pleacă mașina noastră mai repede dacă rămâne blocată pe Valea Oltului

Reprezentanții platformelor Uber și Taxify s-au unit în premieră, solicitând Guvernului să amâne aprobarea ordonanței privind transportul în regim de taxi până când în România nu va exista un cadru de reglementare similar altor țări membre UE, apreciind că ordonanța pregătită poate duce la limitarea sau chiar dispariția serviciilor alternative de transport urban.

În același timp, conform unui document prezentat de Profit.ro, ”la nivelul Agenției Naționale de Administrare Fiscală au fost inițiate demersuri pentru identificarea colaboratorilor entităților care facilitează servicii de tip ridesharing, urmând ca datele obținute să fie analizate în vederea declanșării unor controale antifraudă pentru constatarea împrejurărilor în care au fost desfășurate activitățile și evaluarea eventualelor consecințe de natură fiscală, contravențională sau penală”.

viewscnt
Afla mai multe despre
uber
taxify
liviu dragnea
psd
deputati
discutii
negocieri
ridesharing
reglemntare
proiect
lege
ordonanta
guvern