EXCLUSIV Gabriel Sicoe, noul președinte ACAROM, cere reintroducerea unei taxe auto. ACAROM a ieșit din APIA “pentru că unele mărci au avut poziții diferite la Guvern”

EXCLUSIV Gabriel Sicoe, noul președinte ACAROM, cere reintroducerea unei taxe auto. ACAROM a ieșit din APIA “pentru că unele mărci au avut poziții diferite la Guvern”
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 22 mar 2017

Prima adunare generală a membrilor ACAROM (Asociația Constructorilor de Automobile din România) a avut ca principal scop alegerea unui nou președinte, după decesul lui Constantin Stroe și cooptarea în Consiliul Director a reprezentanților Ford. Momentul marchează ieșirea ACAROM din cealaltă asociație de profil, APIA, simultan cu ieșirea din APIA a mărcilor reprezentate de Renault Comerciale Roumanie, Dacia și Nissan.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Noua conducere a ACAROM va fi formată din Gabriel Sicoe, director Afaceri Publice în cadrul Dacia, care a fost ales în funcția de președinte – director general, John Oldham, președinte Ford România, în funcția de vicepreședinte, și Adrian Sandu, secretar general al asociației. John Oldham a fost desemnat și președinte al Comisiei de constructori automobile. Silviu Badea, director GIC Pitești a fost reconfirmat ca vicepreședinte ACAROM și responsabil al Comisiei furnizori auto. A fost prezent la conferința de presă și Yves Caracatzanis , președintele - director general  al Dacia, care a prezentat istoria și impactul pe care Dacia îl are în industria auto românească și în general în economia românească.

Dacia a intrat în război cu importatorii de automobile CITEȘTE ȘI Dacia a intrat în război cu importatorii de automobile

ACAROM se află în situația de a reprezenta interesele celor doi producători de automobile din România, dar și a celor circa 160 de companii membre, marea majoritate fiind furnizori de componente în mod exclusiv, după ce a decis să părăsească APIA, împreună cu Dacia și celelalte două mărci din Alianța Renault Nissan. Motivele sunt legate în special de poziția pe care membrii APIA au avut-o în legătură cu taxa de mediu.

“Au fost unele poziții diferite ale unor mărci în grupurile de lucru de la Guvern, este și ăsta un motiv pentru care am ieșit din APIA,” a declarat pentru Profit.ro Gabriel Sicoe referitor la această despărțire a celor două asociații.

Una dintre principalele idei pe care ACAROM le-a prezentat referitor la evoluția industriei auto din România este legată exact de importurile automobilelor second-hand în România odată cu dispariția timbrului de mediu. “Estimăm o piață în scădere, la circa 100.000 de vehicule, în 2016, dacă nimic nu se întâmplă și lucrurile rămân ca în luna februarie”, a mai spus Gabriel Sicoe. Întrebat dacă ACAROM are propuneri concrete pentru guvern noul președinte ACAROM a fost ferm: “introducerea unei taxe de poluare”. De asemenea, ne-a mai precizat că introducerea unor impozite diferențiate în funcție de gradul de poluare ar putea fi o soluție.

Printre măsurile declarate prioritare de ACAROM se numără “implicarea în grupurile de lucru interministeriale pentru crearea unui cadru favorabil sectorului auto”, “măsuri pentru combaterea comerțului cu piese contrafăcute” și “măsuri pentru reglementarea importurilor de vehicule second-hand și pentru înnoirea parcului auto.

ACAROM a fost înființată în 1992, are 160 de membri, companii, instituții de învățământ, organizații. Membrii săi cumulează o cifră de afaceri de circa 13 miliarde de euro și generează un număr de 82.000 de locuri de muncă. Producția membrilor ACAROM reprezintă 19% din exporturile României.

VIDEO&FOTO Salonul Auto de la Geneva: Războiul mașinilor sport de lux: accelerații de sub 3 secunde CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Salonul Auto de la Geneva: Războiul mașinilor sport de lux: accelerații de sub 3 secunde

Printre obiectivele pe care și le propune asociația pentru 2021 se numără creșterea producției Dacia și Ford la capcaitatea maximă a uzinelor, atragerea unui al treilea producător de automobile, atragrea de noi furnizori de nivel global în România, o cifră de afaceri a sectorului auto cu 40% mai mare ca în prezent, reducerea importurilor second-hand la un nivel de 50% din piața totală de autovehicule, finalizarea autostrăzilor Pitești – Sibiu, Craiova – Pitești și Transilvania, dezvoltarea unei rețele de alimentare a vehiculelor electrice la nivel național.

Gabriel Sicoe are 60 de ani, a absolvit facultatea de planificare și cibernetică economică a ASE București și lucrează pentru Dacia din 1981. În 1992 a fost cooptat în echipa de management a Automobile Dacia condusă de Constantin Stroe. Din 1994 a fost succesiv director executiv organizare relații publice, director executiv resurse umane; din 2003 este director executiv afaceri publice al Automobile Dacia. A urmat stagii de formare în managementul economic și de mediu, advocacy și lobby etc. Între 2009-2016 a fost vicepreședinte APIA, iar din 2015 vicepreședinte ACAROM.

viewscnt
Afla mai multe despre
acarom
dacia
timbru de mediu
taxa auto