Finalizarea în vară a metroului din Drumul Taberei, o odisee întinsă pe ani, prinsă și în bugetul Metrorex

Finalizarea în vară a metroului din Drumul Taberei, o odisee întinsă pe ani, prinsă și în bugetul Metrorex
Adi Mosoianu
Adi Mosoianu
scris 6 mar 2020

Veniturile din exploatare ale Metrorex SA, controlată integral de către Ministerul Transporturilor, vor crește începând cu semestrul II al anului, ca urmare a punerii în funcțiune a Magistralei 5, care acoperă cartierul bucureștean Drumul Taberei, însă lucrările necesare acestui obiectiv, neacoperite de subvenția de la bugetul de stat, vor duce și la majorarea pierderilor companiei, se afirmă în proiectul de buget pe 2020 al Metrorex.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Acesta prevede venituri totale de 3,234 miliarde lei (+250,71% față de 2019) și cheltuieli de 3,612 miliarde lei (+254,95%), estimându-se astfel o pierdere pe 2020 de aproape 378 milioane lei, în creștere cu 296% față de anul trecut (-95,43 milioane lei).

"Pierderea provine din cheltuielile conjuncturale (de exploatare și personal) necesare punerii în funcțiune a Magistralei 5, nivelul subvenției alocată în anul 2020 neacoperind această cheltuială. Începând cu semestrul II 2020, veniturile din exploatare vor crește în urma punerii în funcțiune a Magistralei 5", se arată în documentul citat.

Banca Mondială alocă fonduri inițiale imediate de 12 miliarde de dolari pentru combaterea impactului epidemiei de coronavirus CITEȘTE ȘI Banca Mondială alocă fonduri inițiale imediate de 12 miliarde de dolari pentru combaterea impactului epidemiei de coronavirus

Veniturile din subvenții ale Metrorex sunt estimate chiar în ușoară scădere pentru 2020, de la 457,5 la 456,3 milioane lei.

Cheltuielile salariale sunt programate în creștere cu 41%, de la 503,117 la 709,116 milioane lei, efectivul de personal fiind bugetat în creștere cu aproape 1.000 de persoane, de la 4.914 la 5.861.

"Majorarea cheltuielilor de natură salarială s-a efectuat ca urmare a necesității angajării eșalonate a 947 de salariați pentru Magistrala 5 și a reîntregirii acestor cheltuieli începând cu 01.11.2019", se precizează în proiectul de buget. 

Un angajat american al Amazon, infectat cu coronavirus CITEȘTE ȘI Un angajat american al Amazon, infectat cu coronavirus

Termenul de 30 iunie 2020, asumat de toate părțile implicate, pentru finalizarea Magistralei 5 de metrou Eroilor - Râul Doamnei rămâne ferm, a dat asigurări luna trecută ministrul Transporturilor, Lucian Bode, la solicitarea premierul Orban. Bode a arătat că stadiul lucrărilor este verificat săptămânal de reprezentanții ministerului, iar lucrările sunt în grafic.

”Nu s-a modificat termenul 30 iunie 2020, asumat de toate părțile implicate”, a spus Bode, întrebat de premierul Orban când este prevăzută finalizarea metroului din Drumul Taberei. 

Întrebat ulterior dacă metroul va fi la termenul respectiv dat în folosință și pentru populație, ministrul Transporturilor a spus că este vorba de respectarea termenului ”cu călători în vagoane”.

Ministrul a mai precizat că gradul de realizarea a contractului de de structură este în jur de 97-98%, iar de la sfârșitul lunii aprilie va continua partea de intervenții pe semnalizare și partea de contract de finisaje.

FOTO Scandal care atenționează asupra problemelor pe care le pot avea mașinile electrice: un Taycan, noul model electric de la Porsche, a luat foc, afectând și o clădire CITEȘTE ȘI FOTO Scandal care atenționează asupra problemelor pe care le pot avea mașinile electrice: un Taycan, noul model electric de la Porsche, a luat foc, afectând și o clădire

La începutul lunii ianuarie, ministrul anunțase că lucrările de automatizări și siguranță pentru Magistrala 5 de metrou Eroilor - Râul Doamnei au termen de începere în luna aprilie, iar contractorul are la dispoziție 6-7-8 săptămâni pentru finalizarea lor, în contextul în care automatizarea nu poate fi efectuată decât după finalizarea lucrărilor de structură.

La data respectivă, contractul de siguranță și automatizări era executat în proporție de 40%, toate echipamentele specifice fiind achiziționate.

Licitațiile la tronsonul respectiv au început în 2008, iar lucrările, în 2012.

viewscnt
Afla mai multe despre
metrou
drumul taberei
finalizare
30 iunie
bode
orban
guvern