Firea: Nu ne-am gândit încă la o taxă de centru, deși ea s-ar cere. Nu credem că Bucureștiul este pregătit, nu acum

Firea: Nu ne-am gândit încă la o taxă de centru, deși ea s-ar cere. Nu credem că Bucureștiul este pregătit, nu acum
Profit.ro
Profit.ro
scris 5 iun 2018

Primarul Capitalei, Gabriela Firea, spune că municipalitatea nu are încă în plan instituirea unei taxe de mediu pentru zona centrală a orașului, fiind de părere că, deși această taxa s-ar impune, Bucureștiul nu este încă pregătit. Firea a adăugat că, pentru compensarea lipsei acestei taxe, Primăria Capitalei încearcă să instituie alte măsuri, precum crearea pistelor de biciclete sau promovarea folosirii transportului în comun prin achiziționarea de autobuze, troleibuze și tramvaie electrice.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

„Avem în continuare poluare din cauza traficului. Vreau să precizez că nu ne-am gândit încă la o taxă de centru, deși ea s-ar cere. Nu credem că Bucureștiul este pregătit, nu credem că cetățenii sunt pregătiți. Ea ar putea fi instituită, dar încercăm să dinamizăm celelalte măsuri, în special încurajarea folosirii transportului în comun prin autobuzele electrice sau pistele de biciclete. Bucureștiul nu este pregătit, nu acum”, a declarant marți Gabriela Firea, în cadrul unei conferințe de presă alături de ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu.

Firea a subliniat că nu știe „de unde, din senin, a apărut această informație” privind impunerea unei taxe de mediu pentru zona centrală a Capitalei, scrie News.ro.

City managerul Capitalei, Sorin Chiriță, spunea luna trecută că în România „este moca” să poluezi, făcând referire la lipsa unei taxe de mediu, care este și una dintre cauzele pentru care în Capitală, numărul de autoturisme este în continuă creștere.

Rezultatul Ford la Craiova: cel mai mare profit din ultimii 10 ani și afaceri revenite după 4 ani la peste 1 miliard de euro CITEȘTE ȘI Rezultatul Ford la Craiova: cel mai mare profit din ultimii 10 ani și afaceri revenite după 4 ani la peste 1 miliard de euro

„E clar că fiecare dintre noi are treabă și la ieșirile din București, astfel că mobilitatea nu se referă doar la un oraș, ci este vorba de un areal extins, un areal metropolitan. Zona urbană metropolitană polarizează peste 4,2 milioane de locuitori ai Municipiului București. (...) Numărul de autoturisme în municipiul București este în continuă creștere, iar una din cauze este și lipsa unei taxe de poluare. Am mai spus-o, la noi e moca să poluezi, este moca să arunci deșeuri la grămadă”, a declarat atunci Sorin Chiriță, în cadrul unei conferințe pe tema mobilității urbane.

El a dat de înțeles în cadrul aceluiași eveniment că municipalitatea lucrează deja la un proiect privind instituirea taxei de mediu, explicând că a fost delimitată zona central, au fost delimitate și străzile pe care se va putea introduce taxa.

„Am delimitat zona centrală extinsă, am delimitat și străzile pe care se va putea introduce timbrul de centru. Nu se va putea întâmpla peste noapte, ci după ce vom implementa toate măsurile de reducere a poluării, după ce vom aduce autobuzele și vom face o analiză cu privire la acest aspect. Nu putem preciza în prezent care ar putea fi cuantumul unui timbru de centru. Dar el nu trebuie să fie nici disproporționar, nici exagerat”, a declarat Sorin Chiriță.

viewscnt
Afla mai multe despre
gabriela firea
taxa centru