Ford speră la o revenire pe profit în Europa, în acest an. Puma a fost cel mai vândut model al mărcii în 2021. Compania a pierdut peste 1 milion de vehicule

Ford speră la o revenire pe profit în Europa, în acest an. Puma a fost cel mai vândut model al mărcii în 2021. Compania a pierdut peste 1 milion de vehicule
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 11 feb 2022

Divizia europeană a constructorului Ford mizează pe o revenire la profit în 2022, după ce în 2021 a pierdut bani, din cauza crizei semiconductorilor, fiind în imposibilitatea de a produce suficiente mașini.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Cefin Trucks, cu afaceri de aproape 90 milioane euro, anunță strategia pe 2022: digitalizare, servicii financiare, creșterea eficientă a vânzărilor, expansiunea rețelei de service. Ford Trucks - lider de piață pe mai multe segmente CITEȘTE ȘI Cefin Trucks, cu afaceri de aproape 90 milioane euro, anunță strategia pe 2022: digitalizare, servicii financiare, creșterea eficientă a vânzărilor, expansiunea rețelei de service. Ford Trucks - lider de piață pe mai multe segmente

John Lawler, CFO al Ford Europe, a declarat în cadrul unei întâniri cu investitorii că prognozele companiei au învedere un an profitabil, în 2022, după ce în 2021 compania a pierdut 154 de milioane de dolari, iar în 2020 suma pierdută a fost de 851 de milioane de dolari.

La nivel global, Ford a obținut un profit de aproximativ 10 miliarde de dolari, cu ajutorul câștigurilor obținute de producătorul de mașini electrice Rivian, în cadrul căruia Ford deține acțiuni. Însă compania a pierdut peste 1 milion de vehicule din cauza imposibilității de a le produce.

LISTA Dacia Spring se scumpește din nou, în toată Europa, cu excepția Germaniei. În România are cea mai mare creștere a prețului CITEȘTE ȘI LISTA Dacia Spring se scumpește din nou, în toată Europa, cu excepția Germaniei. În România are cea mai mare creștere a prețului

Șeful finanțelor diviziei europene spune că anul 2021 a adus un context favorabil prețurilor majorate, în special pe seama vehiculelor electrice și a celor comerciale, potrivit Automotive News.

Vânzările din Europa ale Ford au însumat 553.659 de vehicule în 2021, în scădere cu aproape 20% față de 2020, după cum arată datele JAto Dynamics, colectate din 28 de piețe ale Europei. Cel mai vândut model a fost Puma, SUV-ul produs la Craiova, cu 132.000 de unități, care însă s-a clasat abia pe locul 20 în regiune, fiind de pășit atât de rivalul local, Dacia Duster, cât și de SUV-urile subcompacte ale Peugeot, VW și Renault. Modelul compact Focus, cândva unul dintre cele mai vândute modele din Europa, s-a vândut în 95.000 de exemplare, după un declin de aproape 50%, clasându-se abia pe locul 34 în regiune.

Pentru acest an, John Lawler a precizat că se așteaptă la o creștere a vânzărilor de 10 – 15 % față de 2021, pe piețele din Europa. Ford și-a estimat o marjă de profit de 6% pentru anul viitor, care ar urma să fie respectată, potrivit declarațiilor CFO-ului companiei.

viewscnt
Afla mai multe despre
ford europe
profit ford
pierderi ford
john lawler