Ford va decide până la jumătatea lunii februarie câte locuri de muncă va elimina în Europa

Ford va decide până la jumătatea lunii februarie câte locuri de muncă va elimina în Europa
Profit.ro
Profit.ro
scris 26 ian 2023

Ford va decide până la jumătatea lunii februarie câte locuri de muncă va elimina în Europa, a declarat un sindicat german, în timp ce au apărut informații că BYD și producătorul de automobile Magna au fost interesați să cumpere una dintre fabricile germane ale producătorului auto din SUA, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Viitorul fabricii din Saarlouis, Germania, a fost neclar din iunie anul trecut, când Ford a ales o fabrică din Spania pentru a-și asambla vehiculul electric de generație următoare (EV) în defavoarea fabricii germane, care va înceta să mai producă modelul său actual, Ford Focus, din 2025, scrie News.ro.

TABEL OMV Petrom a ieftinit surprinzător benzina, la numai o zi de la scumpirea cu 9 bani/l CITEȘTE ȘI TABEL OMV Petrom a ieftinit surprinzător benzina, la numai o zi de la scumpirea cu 9 bani/l

Printre cincisprezece investitori posibili s-au numărat companii de energie și asamblare de mașini, precum și producători de echipamente originale, a declarat pentru Reuters șeful consiliului de întreprindere al fabricii din Saarlouis, Markus Thal.

Wall Street Journal a relatat marți, citând surse apropiate situației, că oficialii Ford călătoresc în China săptămâna viitoare pentru a vizita BYD și a discuta despre vânzarea fabricii producătorului chinez de vehicule electrice.

Publicația Autos Automobilwoche a scris că Magna și VDL Nedcar se numără și ele printre cei cincisprezece investitori interesați.

”Suntem în discuții cu un număr de potențiali cumpărători și nu mai avem nimic de adăugat în acest moment”, a spus un purtător de cuvânt al Ford, refuzând să comenteze despre companiile individuale numite.

Purtătorii de cuvânt ai BYD și Magna au refuzat să comenteze. VDL Nedcar nu a putut fi contactată imediat pentru comentarii.

”Este de o importanță secundară de pe ce continent provine un posibil investitor – dacă vine un producător de automobile, asta am dori să vedem, pentru că asta facem”, a spus Thal.

El a adăugat că negocierile cu posibili investitori s-au accelerat în ultimele luni, iar producătorul auto și-a propus să prezinte o soluție pentru viitorul uzinei până la sfârșitul primului trimestru.

”Avem nevoie urgent de un plan”, a adăugat el, spunând că lucrătorii nu vor aștepta până în 2024 pentru o soluție.

BYD a declarat pentru Reuters, în octombrie, că urmărește să producă mașini electrice în Europa, unde în prezent produce doar autobuze electrice la o fabrică din Ungaria.

Compania vinde trei modele de mașini produse din China pe câteva piețe europene și a declarat în noiembrie anul trecut că intenționează să adauge mai multe modele și piețe în acest an, fiind una dintre numeroasele mărci chineze care vizează piața europeană de vehicule electrice în creștere.

Separat, reprezentanții sindicali ai celei mai mari fabrici germane a Ford din Köln se vor întâlni sâmbătă pentru a discuta despre reducerile planificate de locuri de muncă, despre care consiliul de întreprindere i-a informat pe lucrători.

Donald Trump va reveni pe Facebook și Instagram CITEȘTE ȘI Donald Trump va reveni pe Facebook și Instagram

Membrii conducerii au fost invitați să își prezinte planurile pentru forța de muncă, dar nu au oferit niciun detaliu, potrivit comitetului de întreprindere.

Scenariul cel mai rău a fost reducerea a până la 2.500 de locuri de muncă la dezvoltarea de produse și alte 700 în administrație, a declarat un purtător de cuvânt al sindicatului.

Un al doilea scenariu a fost și el pe masă, au adăugat aceștia, refuzând să ofere detalii.

Un purtător de cuvânt al Ford a refuzat să comenteze asupra reducerilor planificate, făcând referire la o declarație din 20 ianuarie, în care a spus că trecerea la producția de vehicule electrice necesită schimbări structurale și nu va spune mai multe până când planurile nu vor fi finalizate.

Producătorul auto s-a angajat să creeze o gamă complet electrică în Europa până în 2030, iar conducerea sa din SUA a semnalat în mod repetat că vehiculele electrice necesită mai puțină muncă.

Personalul său european a trecut ultima dată printr-un val de reduceri de locuri de muncă în 2019 și 2020, deoarece producătorul de mașini a urmărit o marjă operațională de 6% în regiune, un obiectiv anulat de pandemia de coronavirus, cu marje de profit înainte de impozitare în Europa în primele nouă luni ale anului 2022 la doar 2,2% din vânzări.

Consiliul muncitorilor din Köln a cerut conducerii să se angajeze să nu efectueze disponibilizări înainte de 31 decembrie 2032 și ca cei aproximativ 2.500 de angajați de la dezvoltarea de produse să rămână la producătorul auto.

viewscnt
Afla mai multe despre
ford
locuri de muncă