FOTO Dezastru în materie de siguranță auto la testele EuroNCAP: Fiat Panda, zero stele, Jeep Wrangler, 1 stea

FOTO Dezastru în materie de siguranță auto la testele EuroNCAP: Fiat Panda, zero stele, Jeep Wrangler, 1 stea
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 7 dec 2018

EuroNCAP a dat publicității rezultatele pentru cele mai recente teste de siguranță, efectuate pe noile modele de automobile lansate în acest an. Două dintre mașinile produse de Fiat Chrysler, Fiat Panda și Jeep Wrangler, arată că italienii și americanii au lăsat garda jos în materie de siguranță.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Un pachet de 9 automobile au fost testate în ultima rundă din acest an, de renumita organizație EuroNCAP, dintre acestea 7 reușind să obțină nivelul maxim de punctaj, respectiv 5 stele. Este vorba despre Audi Q3, BMW X5, Hyundai Santa Fe, Jaguar I-PACE, Peugeot 508, Volvo V60 și versiunea S60. Celelalte două modele au fost city-car-ul Fiat Panda, care a primit ZERO stele, un record al sistemului de punctaje, dar și Jeep Wrangler, un SUV care se presupune că oferă mai multă protecție pasagerilor, dar care a primit doar o stea.

Dacia Duster și Ford EcoSport, final dramatic de an pentru stabilirea căștigătorului pe piața germană. Cele două SUV-uri vor avea 50.000 de unități exportate pe cea mai mare piață din Europa CITEȘTE ȘI Dacia Duster și Ford EcoSport, final dramatic de an pentru stabilirea căștigătorului pe piața germană. Cele două SUV-uri vor avea 50.000 de unități exportate pe cea mai mare piață din Europa

Fiat Panda a intrat în atelierul de testare fără niciun echipament de siguranță asistată, cu excepția unui reminder de centură, adică acel bip care îți amintește să legi centura. Din acest motive, cu standarde extrem de ridicate în acest an, EuroNCAP nu a putut să ofere nici măcar o stea. Recordul negativ a mai fost atins doar de Fiat Punto, din același motiv, dovedind că Fiat nu mai investește de mult în echipamentele de siguranță ale mașinilor sale. De altfel, modelul Panda este, în linii mari, același de acum 7 ani, de când a fost testat ultima dată. Panda a primit punctaje mici și pentru celelalte categorii. De exemplu, pentru protecția copiilor de pe bancheta spate, doar 16 puncte din 100 au fost acordate.

Producția Dacia a scăzut în noiembrie, dar are creștere pe 2018 și se pregătește să depășească volumul ultimilor doi ani CITEȘTE ȘI Producția Dacia a scăzut în noiembrie, dar are creștere pe 2018 și se pregătește să depășească volumul ultimilor doi ani

Celălalt automobil al companiei Fiat Chrysler Automobile este Jeep Wrangler. Deși este model nou, lansat în 2018, el folosește în cadrul platformei pe care a fost dezvoltat mare parte din vechile sisteme ale generațiilor anterioare. Acesta este motivul pentur care Wrangler deține, în echipare standard, doar reminderul de centruă, regăsit și pe Panda, iar în plus mai are un limitator de viteză. E drept că Jeep a anunațat că mașina va dispune de tehnologii de asistență moderne, dar acestea, cele care sunt, sunt primite doar contra cost. EuroNCAP a acordat modelului Jeep Wrangler, pe baza punctelor primite, doar o stea.

Michielvan Ratingen, Secretar General EuroNCAP, spune că „este cu adevărat dezamăgitor să vezi o mașină nouă, pusă în vânzare în 2018, fără frânare de urgență și fără asistență la depășirea benzii. A trecut mult timp de când am văzut un produs de la FIAT - Chrysler care să ofere un nivel de siguranță care să rivalizeze cu competitorii”.

În rândul mașinilor cu 5 stele, au exsitat diferențe de punctj. Hyundai Santa Fe a înregistrat o problemă cu airbag-urile cortină la versiunile echipate cu acoperiș panoramic. Hyundai a informat EuroCNAP că a introdus deja un recall pentru aceste modele chiar de la primele modele produse și a remediat acest aspect.

La rândul său, BMW X5 a avut probleme cu airbag-ul șoferului pentru genunchi, care nu s-a deschis corect. EuroNCAP spune că o problemă similară s-a înregistrat în 2017 la BMW Serie 5, ceea ce însemnă că există o problemă mai veche cu dispozitivul respectiv.

FOTO Dezastru în materie de siguranță auto la testele EuroNCAP: Fiat Panda, zero stele, Jeep Wrangler, 1 stea

viewscnt
Afla mai multe despre
fiat
panda
jeep
wrangler
euroncap
teste de siguranta