Duritatea tot mai mare a testelor de siguranță realizate de organizația independentă EuroNCAP începe să pună în evidență mașinile în care se investește mai puțin în tehnologia de protecție a pasagerilor, în favoarea prețului. Jeep și Renault sunt cele mai noi victime ale acestor teste, după ce Dacia Duster fusese sancționată în urmă cu doar câteva luni.
Jeep Avenger, modelul accesibil al celebrei mărci americane, declarat în urmă cu doar un an de la fel de celebrul juriu Car of The Year drept „Mașina anului 2023 în Europa”, a ratat examenul dat cu EuroNCAP, organizația care derulează testele de siguranță ale automobilelor de pe piața europeană. Cu un scor de numai trei stele, micul crossover de la Jeep a primit 79% pentru ocupanții adulți, 70% pentru ocupanții copii, 59% pentru participanții vulnerabili și 53% pentru siguranța activă. Scorul este chiar mai slab decât cel primit de Dacia Duster, la capitolul „ocupanți copii” (84%), și un pic mai bine decât cel primit de SUV-ul românesc la protecția adulților (70%). Duster a primit de asemenea, în testul de anul acesta, 60% pentru protecția pietonilor și bicicliștilor și 57% pentru siguranța activă (safety assist).
Alte două mașini, de această dată de la Renault, au primit scoruri de 4 stele, cu punctaje aproximativ egale. Primul este Symbioz, considerat un Duster mai elegant, având aceeași platformă și parametri tehnici precum SUV-ul produs la Mioveni. Scorul pentru protecția adulților pentru Symbioz este cu puțin peste cel al lui Duster: 73%, în timp ce la protecția copiilor nota primită a fost de 80% (sub Duster). Pentru protecția participanților vulnerabili la trafic au fost acordate 76 de puncte din 100, iar pentru sistemele de asistență activă – 69%.
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
20 noiembrie - Eveniment News.ro Orașul meu
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pentru comparție, prezentăm și scorurile Dacia Duster:
Celălalt model testat de la Renault este Captur, revizuit, care folosește de asemenea platforma CMF-B, a grupului pe care a fost construit Symbioz. EuroNCAP a acordat prin analogie aceeași notă, cu unele observații separate obținute prin câteva teste suplimentare. Din acest motiv, unele scoruri nu sunt identice: ocupanți adulți – 76%, ocupanți copii – 80%, pietoni, bicicliști – 76%, safety assist – 69%. După cum se poate observa, steaua primită în plus de cele două modele, față de Duster și Avenger vine de la notele mai mari la safety asisst, care la Dacia a tras scorul general în jos.
Reprezentanții EuroNCAP au criticat Stellantis, pentru scorul obținut de Jeep Avenger.
„În ciuda tuturor aplauzelor primite, Jeep Avenger obține un rating mediocru de trei stele la testele de siguranță Euro NCAP. Pentru o mașină axată pe transportul în familie, este deosebit de surprinzător că Avenger a oferit o protecție slabă a toracelui unui copil de 10 ani la testul de impact lateral și nu este echipat cu un sistem de detectare a prezenței copiilor, deja standard în mașinile concurenților. Mai mult, Euro NCAP a constatat că semnalul audio al sistemului de avertizare a coliziunii frontale nu a fost eficient. Ca urmare a insistenței Euro NCAP, producătorul auto a îmbunătățit semnalul de avertizare pe vehiculele de producție actuale și oferă proprietarilor de mașini existente șansa de a-și actualiza mașinile. Totuși, Avenger a avut rezultate slabe la mai multe teste de evitare a accidentelor cu pietoni, motocicliști și bicicliști”, se arată în comunicatul EuroNCAP.
CITEȘTE ȘI FOTO Ford Puma Gen-E, dezvăluit fără camuflajSecretarul General al organizației este și mai dur: „Aceste rezultate ale testelor demonstrează o lipsă clară de ambiție pentru un producător care a dat dovadă de multă inovație în designul său auto și pentru o marcă care vizează direct segmentul de familie. Există o concurență în creștere în industria auto, iar Stellantis a trebuit să facă mai mulți pași pentru a asigura viitorul mărcilor sale. Dar siguranța nu ar trebui să fie locul unde un producător de mașini face economii”, a transmis Michiel van Ratingen.
Referitor la cele două modele Renault, EuroNCAP a amintit că, în trecut, Renault era unul dintre primii producători auto care primeau cinci stele la testele de siguranță. „Evaluarea de patru stele a Symbioz și Captur este un semn că, deși aceste mașini au făcut o impresie solidă, Renault nu mai pare să se străduiască pentru primul loc”.
În aceeași sesiune de teste, au primit maxim de 5 stele Audi Q6 e-tron, Subaru Crosstrek și Impreza, Ford Explorer, dar și modelul chinezesc XPENG G6. Tot un scor de 5 stele a fost anunțat și pentru BYD Seal-U PHEV, care nu fusese inclus în testul anterior al acestui model.