FOTO Noul VW Golf 8 va fi lansat astăzi: o oră de producție în minus și costuri de dezvoltare la jumătate față de vechea generație

FOTO Noul VW Golf 8 va fi lansat astăzi: o oră de producție în minus și costuri de dezvoltare la jumătate față de vechea generație
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 24 oct 2019

Volkswagen lansează în această seară a opta generație a celui mai vândut automobil din Europa, Golf, într-un eveniment transmis în direct în toată lumea din Wolfsburg, sediul companiei și locul în care sunt fabricate cele mai importante modele ale mărcii. VW a comunicat performanțele industriale ale acestui nou model: costuri de producție reduse drastic și un timp de producție mai mic față de generația anterioară.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Șefii celor mai mari bănci din România vor dezbate cu celebrul economist Nouriel Roubini starea reală a economiei și perspectivele izbucnirii unei noi crize. Te așteptăm la eveniment! Click pentru detalii și înregistrare

Volkswagen Golf 8 se lansează astăzi în toată lumea, fiind la fel de așteptat cum a fost fiecare dintre ultimele 4 - 5 generații anterioare. Ceea ce a făcut din acest model cel mai popular automobil din Europa este, probabil, reputația constructorului, dar și designul mereu proaspăt al acestui model, împreună cu raportul calitate/preț sau faptul că vorbim despre o mașină germană. Hatchback-ul Golf, produs de-a lungul timpului în caroserii cu 3 sau 5 uși, dar și wagon sau cabrio, a reprezentat mașina ideală pentru familiile europene care aveau nevoie de un vehicul care să nu coste o avere, dar să poată încărca bagajele unei familii numeroase în concediu, să fie fiabil și să nu consume, pe carburanți sau întreținere, toate veniturile faimiliei. Așa a reușit Golf să depășească nume la fel de celebre precum Renault Megane, Ford Focus sau Opel Astra și să stea, ani la rând, pe prima poziție în vânzările europene, așa cum a stat Toyota Corolla la nivel global sau Ford F150 în SUA.

Cea de-a opta generație care își face debutul astăzi a fost dezvoltată pe aceeași platformă MQB a grupului, pe care a fost construită și generația anterioară, dar și alte câteva modele importante din grup: SUV-urile Tiguan și T-Roc, de la VW, Arona și Q2 de la Seat și Audi, compactele Skoda Octavia sau Seat Leon. Acum, platforma are și ea o nouă generație - prin upgradarea componentelor ce sunt folosite în uzine - și este planificat să fie folosită pentru circa 50 de milioane de vehicule ale grupului în următorul ciclu de producție. Așa se face că pentru Golf, costurile de producție au scăzut dramatic, la peste jumătate față de Golf 7, după cum spune Andreas Tostmann, șeful de producție al VW.

Printre altele, reducerile de costuri vin de la standardizarea componentelor pentru diferitele modele, astfel că doar circa 20% din echipamentele necesare pentru construcție sunt specifice, în general cele care sunt folosite pentru fețele de tablă ale caroseriei.

FOTO Noul VW Golf 8 va fi lansat astăzi: o oră de producție în minus și costuri de dezvoltare la jumătate față de vechea generație

Producția noului VW Golf se va derula, în principal, în Wolfsburg, în marea uzină a VW, în care vor fi produse circa 450.000 de vehicule anual, sub toate formele de caroserie. Două din uzinele care produceau Golf 7 au fost scoase de pe lista de producție pentru Golf 8, cea din Zwickaum Germania, și din Puebla, Mexico, inclusiv datorită eficienței producției noului model.

Și câteva date statistice transmise de VW în legătură cu noul Golf 8: 8.400 de angajați vor lucra la noul model, exclusiv. Mașina va avea peste 2.700 de piese și componente. Vor fi montate 962 de sisteme de cablaje, cu 1,34 km de cablu într-o singură mașină Golf 8. Vor fi cu 31 de sisteme mai mult și cu aproape 100 de metri de cablu în plus față de Golf 7. Pentru a fi produs, un exemplar Golf 8 va străbate 69 de kilometri prin uzină, de la livrarea foilor de oțel până la ieșirea mașinii din fabrică, gata spălată.

Volkswagen taie puțin din elanul României: asigură că nu caută locații alternative la fabrica din Turcia CITEȘTE ȘI Volkswagen taie puțin din elanul României: asigură că nu caută locații alternative la fabrica din Turcia

„Golf 8 este mult mai complex decât predecesorul său. Cu toate acestea, am tăiat timpul mediu de producție cu aproximativ o oră”, mai explică Andreas Tostmann.

Volkswagen a vândut peste 35 de milioane de mașini Golf, de la lansarea primei generații în 1974. Anul acesta, fiind ultimul an de existență pe piață a actualei generații, Golf a înregistrat o scădere a înmatriculărilor cu 14 procente, la 281.871 vehicule, la mare distanță, însă, de următorul clasat în acest segment, Skoda Octavia, și de principalul concurent pe segmentul hatchback compact, Ford Focus.

Profit.ro va transmite în această seară informații și fotografii de la evenimentul de lansare al VW Golf din Wolfsburg. Modelul VW Golf 8 va fi disponibil la vânzare începând cu luna decembrie. 

viewscnt
Afla mai multe despre
volkswagen golf 8
lansare golf 8
producție golf 8