FOTO Volkswagen lansează Arteon Shooting Brake, cu speranța revigorării vânzărilor celui mai mare model din gamă

FOTO Volkswagen lansează Arteon Shooting Brake, cu speranța revigorării vânzărilor celui mai mare model din gamă
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 30 iun 2020

Cel mai mare și mai luxos model al mărcii Volkswagen, Arteon, a primit un face-lift la jumătatea vieții, cu mici îmbunătățiri ale designului și interiorului, dar și cu o nouă caroserie, un wagon modern, numit shooting-brake.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Volkswagen Arteon are în acest moment o nouă versiune decaroserie, Shooting Brake, un wagon modern, cu linii sportive, care fac uitate vechile „break”-uri, ca niște cutii. Ralf Brandstatter, proaspătul CEO al mărcii VW, spune că marca va avea 34 de lansări în acest an: „Nu a mai fost o astfel de inițiativă extinsă în istoria mărcii”. Simțind mai bine ca orice altă marcă importanța segmentul mediu, Volkswagen este singura marcă din Europa care are două modele în aceeași clasă (Passat și Arteon), fiecare cu propria versiune de caroserie wagon. „Arteon Shooting Brake extinde gama noastră de modele în importantul segment mediu. Va crea noi standarde în clasa lui, cu designul său dinamic, înalta funcționalitate și tehnologiile moderne”, mai spune Brandstatter.

VW Arteon a fost lansat în 2017, având un impact destul de redus în piață la acel moment. Analizele privind vânzările de atunci arătau că modelul întâmpinas eun semi-eșec de lansare, în pofida investițiilor masive pentru lansarea sa. În primul an, în Europa nu fuseseră vândute nici măcar 10.000 de unități, însă următorii doi ani au adus aproximativ 20.000 de unități anual. Acesta ar putea fi și motivul pentru care marca a decis introducerea unui face-lift și a unei caroserii noi la numai trei ani de la lansare, cu un an mai devreme decât procedurile uzuale în industrie.

BMW se confruntă cu presiuni interne, de la sindicate și manageri, pentru a trece la platforme exclusiv electrice CITEȘTE ȘI BMW se confruntă cu presiuni interne, de la sindicate și manageri, pentru a trece la platforme exclusiv electrice

Din punct de vedere al business-ului, Arteon are marele avantaj că folosește platforma pe care este construită și Skoda Superb, astfel că poate aduce profit chiar și la volume mai mici. În plus, introducerea acestui model pe piața din China, cu numele CC,  aduce alte peste 20.000 de unități vândute, în 2019, cu prognoze optimiste și pentru 2020. Mai mult, caroseria Shooting Brake ar putea dubla practic vânzările pe piața europeană, unde wagon-urile mari, sportive, continuă să se bucure de succes, în special în Germania.

În plus, modelul primește și motorizări hibrid, ba chiar cu încărcare, de tip PHEV, ceea ce va atrage și mai mulți clienți. Pe de altă parte, cei care doresc motoare sportive primesc acum Arteon R, împreună cu tehnologia Travel Assist, un fel de autopilot, cu cruise-control adaptiv, lane asisst, asistență în intersecții, citire automată a semnelor de limitare a vitezei și altele, care oferă asistență până la 210 kh/m.

FOTO Volkswagen lansează Arteon Shooting Brake, cu speranța revigorării vânzărilor celui mai mare model din gamă

FOTO Volkswagen lansează Arteon Shooting Brake, cu speranța revigorării vânzărilor celui mai mare model din gamă

viewscnt
Afla mai multe despre
vw arteon
arteon shooting brake
vw passat
skoda octavia