Din motive de marketing și strategie de produs, Volkswagen a decis să nu mai lanseze o nouă generație Tiguan Allspace, ci să-i schimbe denumirea cu Tayron. Primele fotografii arată un design inspirat din detaliile lui Passat, cu proporții foarte mari, numai bune pentru piața americană, unde se va vinde tot sub numele Tiguan.
Volkswagen a lansat propria variantă de SUV de clasă medie, după ce Skoda a adus pe piață modelul Karoq. Cele două sunt strâns legate din punct de vedere tehnic, dar modelul german are în plus o serie de echipamente mai scumpe.
Noul VW Tayron este un SUV de clasă medie, cu o lungime de peste 4,70 metri, având până la șapte locuri, în funcție de versiune. Mașina completează gama de SUV-uri VW, între Tiguan și Touareg, fiind lansată cu nu mai puțin de șapte motorizări, care includ clasicele motoare cu combustie și motoare PHEV. Acestea din urmă pot atinge o autonomie de 100 km exclusiv electric, cu o autonomie totală de până la 850 km. Toate motoarele vor fi însoțite de o cutie DSG.
Thomas Schäfer, CEO al Volkswagen Autoturisme: „Noul Tayron este un Volkswagen pur sânge: calitatea sa se reflectă în fiecare detaliu; este confortabil și practic pentru viața de zi cu zi și este disponibil cu o gamă variată de sisteme de propulsie. Cu acest nou SUV Volkswagen ne extindem și mai mult gama de modele, într-o segment aflat în creștere, și acoperim breșa dintre modelul nostru best seller Tiguan și SUV-ul nostru de lux, Touareg. Sunt convins că Tayron își va lăsa amprenta și va fi bine primit de clienții noștri.”
Noul Tayron a fost dezvoltat pe versiunea avansată a platformei MQB Evo, care a fost deja introdusă pe mai multe modele ale grupului VW.
Motoarele electrificate anunțate pentru startul comenzilor încep cu cel mai mic, un mild hybrid de 150 CP, și continuă cu două motoare hibrid plug-in de 150 kW (204 CP) și 200 kW (272 CP), cu o baterie de 19,7 kWh ce poate fi încărcată la priză cu până la 11 kW la un wallbox AC sau o stație de încărcare AC și cu până la 50 kW la stații de încărcare rapidă DC.
Nu dispar dieselurile TDI, fiind anunțată o versiune de 142 kW (193 CP) care vine în standard cu tracțiunea integrală 4MOTION.
CITEȘTE ȘI FOTO Gigant din industria avioanelor a deschis un hub IT în România, în clădirea proprietarilor Dedeman de care s-a interesat și ȚiriacVolkswagen a anunțat că în România vor fi deschise precomenzile la finalul lunii noiembrie, dar nu a anunțat încă prețurile pentru piața locală. În Germania, prețul de pornire anunțat este de 45.475 euro.