General Motors anunță o nouă campanie de restructurare, închideri de fabrici, reduceri de personal și renunțare la unele modele

General Motors anunță o nouă campanie de restructurare, închideri de fabrici, reduceri de personal și renunțare la unele modele
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 27 nov 2018

General Motors nu reușește să-și stabilizeze siuația financiară nici după ce a vândut operațiunile europene, inclusiv mărcile Opel și Vauxhall. După o perioadă de acalmie, acum, constructorul american anunță reduceri masive de personal, închiderea unor fabrici și eliminarea mai multor modele din gamă, pentru a reduce cheltuielile.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Restructurarea era anticipată de ieri.

GM, cândva cel mai mare producător de automobile din lume, a anunțat că va închide nu mai puțin de cinci uzine din America de Nord, plus alte două din alte regiuni ale lumii, va reduce masiv forța de muncă și va scoate din producție mai multe modele care nu mai reprezintă un beneficiu comercial pentru companie.

Uzinele ce vor fi oprite în 2019 sunt Oshawa Assembly, Canada, Lordstown Assembly și Detroit-Hamtramck Assembly din SUA. Acestea nu vor mai avea alocate noi produse. De asemenea, uzinele de motoare din Maryland și Michigan, SUA, nu vor mai produce nimic și rămân în așteptare. În total, 3.800 de angajați din SUA și 2.900 din Canada sunt în pericol să rămână fără locuri de muncă și vor intra la negocieri cu sindicatele.

Modelele care sunt produse în aceste uzine, Buick LaCrosse, Cadillac CT6, Cadillac XTS, Chevrolet Impala, Chevrolet Cruze și Chevrolet Volt vor fi scoase de pe piață începând cu 2019. Mare parte din acestea sunt fabricate pe platforme ce au fost dezvoltate de Opel.

Alte două uzine din afara SUA vor fi închise, însă GM nu a dat detalii privind locația acestora. Angajații din aceste fabrici vor fi concediați.

VW cumpără 49% din Diconium CITEȘTE ȘI VW cumpără 49% din Diconium

Reprezentanții companiei au spus că această restructurare ar trebui să aducă economii de lichidități de până la 6 miliarde dolari, în următorii doi ani.

În același timp, în celelalte unități ale companiei vor fi concediați 15% din salariați, peste 8.000, procentul fiind mai mare în rândul executivilor din companie.

Șefa GM, Mary Barra a declarat că „Industria se schimbă foarte rapid. Vrem să fim siguri că suntem bine poziționați. Acestea sunt lucruri pe care le face ca să întărim business-ul de bază”.

După anunț, acțiunile GM au crescut cu 4,8%.

Sindicatele nu au scăpat ocazia să răspundă, anunțând că decizia companiei nu va rămâne fără reacție. Potrivit contractelor cu sindicatele, închiderea de fabrici trebuie negociată, fiind necesar un preaviz de cel puțin un an înainte de închiderea unei fabrici. Reprezentanții sindicatelor au criticat decizia, amintind că GM a deschis fabrici noi în Mexic sau China, unde sunt fabricate modele ce sunt importate în SUA.

Nici autoritățile nu au rămas fără replică. Primarul din Michigan, unde se află una din uzinele ce vor fi afectate, a spus că va lucra alături de sindicate pentru a găsi o soluție pentru angajații de acolo. Prim-ministrul canadian Justin Trudeau și-a exprimat și el „dezacordul”, după o discuție cu CEO-ul GM, Mary Barra.

General Motors a mai trecut printr-un proces de restructurare în perioada 2015 - 2018, care s-a soldat cu vânzarea diviziei europene Opel/Vauxhall către PSA Group. Anterior, în 2009, General Motors a trecut printr-un proces de faliment, statul american devenind, pentru o vreme, principalul acționar.

viewscnt
Afla mai multe despre
gm
general motors
restructurare gm
opel
vauxhall