GRAFICE România, piața auto cu cel mai abrupt declin din Europa în august

GRAFICE România, piața auto cu cel mai abrupt declin din Europa în august
Andra Oprescu
Andra Oprescu
scris 17 sep 2020

România a avut, în august, cel mai mare declin al pieței de autoturisme noi din Europa, de 51,9%, relevă datele Asociaței Europene a Producătorilor de Automobile (ACEA). La nivelul UE, scăderea a fost de 18,9%, iar în Europa (UE+EFTA+Marea Britanie), de 17,6%.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

În iulie, piața auto din România a scăzut cu 44,2%.

GRAFICE România, piața auto cu cel mai abrupt declin din Europa în august

După România, cea mai abruptă scădere a pieței auto, de 42,3%, a fost raportată de Estonia. 

British Airways ar putea renunța la 10.000 de angajați din cauza pandemiei. \ CITEȘTE ȘI British Airways ar putea renunța la 10.000 de angajați din cauza pandemiei. "Încă luptăm pentru supraviețuire"

Declinul anual al pieței auto din UE s-a accentuat puternic față de luna anterioară, după 3 luni de temperare. 

GRAFICE România, piața auto cu cel mai abrupt declin din Europa în august

Cele mai bune evoluții în august au fost înregistrate de Luxemburg (13,9%) și Danemarca (+14,9%).

Pe întreaga piață europeană, înmatriculările s-au redus în august cu 17,6%, la 884.394 unități  (datele includ atât UE, cât și EFTA și Marea Britanie n.red).

La nivelul primelor 8 luni din an, România a avut al șaptea mare declin din Europa și UE al pieței auto, de 37,5%. La nivelul Uniunii, scăderea a fost de 32%, iar pe întreaga piață europeană, de 32,9%.

Înmatriculările Dacia în UE au avut un declin de 35,2% în august și de 40,3% de la începutul anului. Scăderea Dacia a fost mai puternică decât cea raportată la nivelul grupului Ranault, proprietarul mărcii, Astfel, grupul francez a avut, per ansamblu, un declin de 24,7% în august și de 34,5% în primele 8 luni din an.

După cum a relatat Profit.ro, rezultatul foarte slab al înmatriculărilor din august este efectul întârzierilor generate de numerele provizorii, numere care pot fi utilizate timp de 90 de zile de la data achiziției. Mai exact, cele mai multe din vehiculele înmatriculate în august au fost cumpărate în luna mai, o lună în care România s-a aflat în stare de urgență, cu restricții de circulație. În același timp, procentul mare al declinului este cauzat și de baza de raportare: luna august a fost anul trecut un vârf, ca urmare a schimbărilor legislației privind emisiile, la 1 septembrie 2019.

viewscnt
Afla mai multe despre
piata auto
inamtriculari
piata auto ue
piata europeana auto
acea
auto europa
dacia
inamtriculari dacia
vancari dacia