Grindeanu: E o rușine pentru România că prima autostradă care traversează Carpații începe să fie construită la mai bine de 15 ani de la intrarea în UE

Grindeanu: E o rușine pentru România că prima autostradă care traversează Carpații începe să fie construită la mai bine de 15 ani de la intrarea în UE
Profit.ro
Profit.ro
scris 7 aug 2022

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a afirmat, la Prima Tv, că este o rușine pentru statul român ca la mai bine de 15 ani de la intrarea în Uniunea Europeană să înceapă lucrările la prima autostradă care traversează Carpații, fiind vorba despre Sibiu – Pitești, el precizând că au fost lucruri care pare că nu au mers cum trebuie.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

Sorin Grindeanu a fost întrebat, duminică, la emisiunea Insider Politic, când va fi gata autostrada Sibiu – Pitești.

“Dacă îmi permiteți, aș răspunde un pic mai detaliat. Acest tronson de la Sibiu la Pitești e format din cinci loturi, din cinci secțiuni. La sfârșitul anului trecut a fost semnat lotul 4, la începutul acestui an s-a semnat lotul 2, vorbim de cele mai grele, și în urmă cu câteva zile s-a semnat lotul 3, deci 2, 3 și 4, cele mai grele loturi din cele 5 au fost semnate în ultimele luni. Pe lotul 1 de la Sibiu la Boița se lucrează foarte bine în acest moment, iar aici sunt optimist că vor fi dați acei kilometri în circulație până la sfârșitul acestui an. E vorba de 14 kilometri”, a afirmat mnistrul Transporturilor.

Tone de carne și alte produse expirate de 3 ani, descoperite de Protecția Consumatorului pe litoral, la Costinești CITEȘTE ȘI Tone de carne și alte produse expirate de 3 ani, descoperite de Protecția Consumatorului pe litoral, la Costinești

El a precizat că pe sectorul Sibiu – Boița stadiul lucrărilor este la 80%.

“Ar trebui să fie gata, conform contractului, undeva la jumătatea anului viitor. Compania s-a mobilizat foarte bine în acest moment, e undeva peste 80 la sută, a început să se toarne inclusiv straturile de asfalt de uzură, toate acele lucruri care sunt spre finalul unei lucrări. De aici optimismul meu. S-au început lucrările și pe capătul celălalt, de la Pitești la Curtea de Argeș. Eu sper ca acea companie care lucrează acolo, pe secțiunea 5, și care a câștigat și secțiunea 3, de care aminteam mai devreme, cea mai grea, cel mai mare contract semnat vreodată de către CNAIR, să-și intensifice ritmul de lucru, astfel încât toți acești termeni prevăzuți în contract să fie respectați”, a explicat Sorin Grindeanu.

El a precizat că autostrada Sibiu – Pitești este cerută de români de zeci de ani.

“Această chestiune legată, de exemplu, de Sibiu-Pitești, nu e o chestiune care să fi fost blocată doar în anul 2021, ci este autostradă care e cerută de români de zeci de ani, să traversăm Carpați. Iată că în câteva luni s-au semnat trei cele mai dificile loturi de autostradă din cele cinci, celelalte fiind deja semnate. Noi aproape săptămânal, și vedeți anunțurile, ba adjudecăm un lot de autostradă, ba îl scoatem la licitație. Sunt lucruri care au intrat într-un anumit ritm, care trebuie să se întâmple după un calendar dat de lege. Toată perioada de licitație, de contestații și așa mai departe”, a mai afirmat ministrul Transporturilor.

El a adăugat că este o rușine pentru statul român că a început prima autostradă care traversează Carpații după 15 ani de la intrarea în Uniunea Europeană.

ULTIMA ORĂ DOCUMENT Statul are nevoie de bani: Persoanelor cu obligații fiscale restante NU le vor fi restituite, integral sau chiar deloc, amenzile plătite în vârful pandemiei pentru PLF CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ DOCUMENT Statul are nevoie de bani: Persoanelor cu obligații fiscale restante NU le vor fi restituite, integral sau chiar deloc, amenzile plătite în vârful pandemiei pentru PLF

“Hai să luăm anii, măcar anii de când am intrat în Uniunea Europeană, în 2007, vorbim de 15 ani. După 15 ani, să fii capabil tu, ca stat, diverse guverne, diverși miniștri, de toate culorile, după aproape sau după 15 ani, mai bine de 15 ani să fii în stare de abia atunci sau acum să scoți la licitație, să se înceapă efectiv prima autostradă care traversează Carpații, e o rușine pentru statul român. Și-mi asum acest lucru. Am avut diverse poziții în acești ani, am fost prim-ministru și ministru și pe alt portofoliu, și în administrația locală. Sunt lucruri care pare că nu au mers cum trebuie”, a afirmat Grindeanu.  

El a a mai spus că nu întotdeauna când sunt întârzieri ale unor proiecte de infrastructură este vinovată compania care derulează investiția.

“Îmi doresc să se țină de termenii contractului cei care câștigă, unii dintre ei, și chiar vreau să îi laud, fac acest lucru, alții, de multe ori să știți că există și argumente care stau în picioare de ce există o anumită întârziere pe anumite lucrări, nu tot timpul compania, cea care construiește, este vinovată sută la sută și trebuie să fiu corect și să spun acest lucru. De multe ori relaționarea cu alte instituții, cu alte primării, nu merge în ritmul pe care ți l-ai propus inițial: exproprieri, mutări de utilități, ca să vă dau doar câteva exemple, traversări de ape, avize de la păduri, de la Apele Române. Ritmul câteodată nu e cel care…Dacă ritmul e prost, nu e neaparat vina sută la sută a constructorului”, a explicat Sorin Grindeanu.

viewscnt
Afla mai multe despre
grindeanu
sibiu
pitești
autostrada
carpați
ue
rușine