Gripaj în piața auto americană. Cele mai mici vânzări de mașini pentru populație din ultimii 3 ani

Gripaj în piața auto americană. Cele mai mici vânzări de mașini pentru populație din ultimii 3 ani

Sursa foto: Staphy / dreamstime.com

Adrian Panaite
Adrian Panaite
scris 2 iun 2017

Pentru a 5-a lună consecutivă, autoturismele ușoare au înregistrat un recul al livrărilor în SUA, cel mai scăzut nivel din ultimii 3 ani, iar rata anualizată de 12,59 milioane mașini este în declin cu 4% față de cea înregistrată cu o lună în urmă. Stocurile de autovehicule la unii producători precum GM sunt la niveluri record post-criză.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Vânzările de mașini de teren și camionete au urcat în SUA pentru mulți producători în luna mai, una de care se legau multe speranțe în piață că va fi una a revenirii după scăderile consistente din martie și aprilie. Nu a fost suficient, pentru că, per total, piața auto a înregistrat un nou recul important, datorat vehiculelor ușoare, infirmând așteptările optimiste, potrivit Zero Hedge.

În luna mai, rata anualizată a vânzărilor a fost de 12,59 milioane mașini ușoare pe piața americană, sub așteptări și în scădere cu 4,04% față de 13,12 milioane vechicule în aprilie. Sunt, de fapt, cele mai mici livrări pentru o lună din ultimii 3 ani.

Rata vânzărilor de camionete ușoare s-a redus, de asemenea, cu 0,49%, la 8,09 milioane unități față de 8,13 milioane camionete în aprilie și cu 2,76% mai puțin decât livrările de 8,32 milioane unități, cât era rata anualizată a livrărilor în luna mai a anului trecut. Este cea mai mare cădere de 6 luni pe segmentul autoturismelor ușoare post-criză.

În anul 2007, vânzările de mașini din SUA au căzut cu aproximativ 8%.

Morgan Stanley: Prețurile mașinilor second-hand s-ar putea prăbuși cu 50% CITEȘTE ȘI Morgan Stanley: Prețurile mașinilor second-hand s-ar putea prăbuși cu 50%

Aproape toți producătorii au înregistrat un declin al livrărilor, cea mai mare prăbușire, de 19% consemnând-o Hyundai. Ford a raportat, remarcabil, o creștere de 2,3% a vânzărilor de autovehciule ușoare, însă dacă din această statistică ar fi extrase desfacerile en-gros cu discount, dinamica ar fi tot negativă.

Ar fi putut fi încă și mai rău. Jessica Caldwell, director executiv la compania de cercetare a pieței auto Edmunds spune că mulți dealeri au forțat noi tranzacții către finalul lunii pentru ca raportarea pe mai să arate mai bine.

Nici măcar stimulentele și discount-urile generoase nu au condus la vânzări mai consistente. Potrivit companiei de cercetare a pieței JD Power, stimulentele au ajuns la un nivel record în mai, în medie de 3.583 dolari pe mașină.

Bloomberg semnalează faptul că, dacă rata de vânzare a vechiculelor poate fi considerată ridicată, în schimb stocurile au atins noi niveluri record după criza financiară pentru mulți producători, ceea ce precipită acordarea unor discount-uri încă și mai mari. Cel mai mare parc de mașini nevândute îl are General Motors, acesta fiind în mai de 963.000 de unități, echivalentul livrărilor pe o perioadă de 101 zile.

„După 7 ani de creștere, vânzările au atins un platou”, conchide Michelle Krebs, de la portalul de vânzări auto second-hand autotrader.com.

viewscnt
Afla mai multe despre
auto
ford
sua
america
gm
hyundai