Grupul VW ar putea fi nevoit să sacrifice unele mărci pentru a acoperi costurile legate de scandalul emisiilor

Grupul VW ar putea fi nevoit să sacrifice unele mărci pentru a acoperi costurile legate de scandalul emisiilor
Andra Oprescu
Andra Oprescu
scris 20 oct 2015

Grupul Volkswagen ar putea fi nevoit să își restrângă imperiul format din 12 mărci pe care l-a construit în ultimele două decenii, în contextul în care scandalul emisiilor poluante i-ar putea aduce costuri de miliarde de euro, scrie Bloomberg.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Chiar dacă în trecut Volkswagen își putea permite să păstreze diviziile care se confruntă cu probleme financiare, ca Seat, Bugatti și MAN (divizia de camioane), compensând cu profiturile consistente obținute de la Porsche și Audi, în prezent banii ar putea fi folosiți pentru acoperirea costurilor legate de criza cu care grupul german se confruntă.

“VW are câteva mărci din categoria ’e bine să fie acolo’. Bugatti, Lamborghini, Ducati- nu sunt esențiale pentru companie din punct de vedere al banilor“, consideră Stefan Bratzel,  director la Center of Automotive Management de la Universitatea de Științe Aplicate din Bergisch Gladbach, Germania.
Bratzel estimează că scandalul va costa VW circa 30 de miliarde de euro.

“Bugatti este printre cele mai inutile lucruri la Volkswagen. Este un plus de imagine în vremuri bune, dar, în vremuri tulburi ca acum, oamenii se vor întreba probabil ce urmărește VW”, spune Frank Schwope, analist la NordLB.

Grupul VW este implicat într-un scandal uriaș privind nerespectarea standardelor de mediu, după ce EPA a acuzat Volkswagen că a utilizat un soft special pentru a falsifica rezultatele testelor referitoare la emisiile de gaze în cazul a 482.000 de vehicule diesel vândute în SUA.

Informația a fost confirmată ulterior de către reprezentanții Volkwagen, care au arătat că dispozitivul a fost instalat pe aproximativ 11 milioane de mașini la nivel mondial în ultimii cel puțin 7 ani, inclusiv în Europa. Dezvăluirile grupului german au condus la demisia directorului general al Volkswagen, Martin Winterkorn, și la lansarea unor investigații în diferite țări.

Matthias Mueller, noul CEO al Volkswagen, a declarat recent că investițiile planificate de grupul auto vor fi revizuite, iar schimbările din companie vor fi „dureroase”.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw
volkswagen
emisii
restrangere
reorganizare
costuri
scandal