Guvernul francez se întâlnește cu șefii Renault și Stellantis, pentru a discuta soarta angajaților amenințați de mașinile electrice. Viitorul celor din România

Guvernul francez se întâlnește cu șefii Renault și Stellantis, pentru a discuta soarta angajaților amenințați de mașinile electrice. Viitorul celor din România
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 27 apr 2021

Ministrul de finanțe francez, Bruno Le Maire, a declarat că se va întâlni cu șefii companiilor auto Renault și Stellantis pentru a discuta despre posibilele soluții prin care să fie ajutați angajații din turnătorii, secții în care sunt produse motoarele termice și care sunt amenințați de expansiunea motoarelor electrice.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale
Dacă ar ajunge roboții să dea consultanță, ce vor mai face oamenii? Despre viitorul consultanței, ce cred liderii PwC (III) CITEȘTE ȘI Dacă ar ajunge roboții să dea consultanță, ce vor mai face oamenii? Despre viitorul consultanței, ce cred liderii PwC (III)

Aproximativ 15.000 de locuri de muncă din Franța, aparținând celor doi constructori auto, Renault și Stellantis, sunt amenințate cu dispariția odată cu accelerarea vânzărilor de automobile electrice, propulsate exclusiv de baterii. Este vorba despre angajații din uzinele de motoare și cutii, turnătoriile în care sunt create motoarele termice. Ambii producători au investit masiv în producția de vehicule electrice, tendința generală fiind una clară, care se va încheia prin dispariția motoarelor cu ardere internă. Chiar dacă acestea au un orizont de dispariție de peste 20 de ani, cererea de astfel de motoare va scădea tot mai mult, iar muncitorii din secțiile de turnătorie vor rămâne, mai devreme sau mai târziu, fără locuri de muncă.

Studiu EY: Companiile raportează scăderi ale cifrei de afaceri, însă doar 19% și-au revizuit politica de prețuri de transfer CITEȘTE ȘI Studiu EY: Companiile raportează scăderi ale cifrei de afaceri, însă doar 19% și-au revizuit politica de prețuri de transfer

Planul pe care încearcă să-l pună la punct guvernul este bazat pe un ajutor care ar putea fi acordat angajaților care sunt concediați din unitățile de producție motoare.

„Motoarele electrice au nevoie de mult mai puțin fier și aluminiu. Aceste locuri de muncă sunt clar amenințate dar locurile de muncă ar putea fi utilizate în alte sectoare, de exemplu în cel nuclear”, a spus Bruno Le Maire.

FOTO Noul Ford Evos, un SUV cu un ecran de 1 metru și autonomie de nivel 2 CITEȘTE ȘI FOTO Noul Ford Evos, un SUV cu un ecran de 1 metru și autonomie de nivel 2

Renault a anunțat în urmă cu aproximativ o lună că a inițiat demersuri pentru a găsi un investitor strategic care să cumpere una din turnătoriile sale din Franța. Până la finalizarea procedurii, unitatea a intrat într-un program de reducere a costurilor care include și restructurarea angajaților.

Circa 5.000 de angajați în România, în fabricile de motoare ale Dacia și Ford

Industria auto românească nu este amenințată în aceeași măsură de apariția și înmulțirea vehiculelor cu propulsie electrică, însă pe termen lungă această tendință a industriei va ajunge și la cei doi producători care au uzine în România. Dacia are o uzină de motoare în care lucrează circa 4.000 de persoane, în timp ce la Ford, în Craiova, lucrează aproximativ 1.000 de persoane în uzina de motoare.

Viața angajaților și a companiilor în pandemie: O experiență povestită prin ochii consultanței, cu liderii PwC (II) CITEȘTE ȘI Viața angajaților și a companiilor în pandemie: O experiență povestită prin ochii consultanței, cu liderii PwC (II)

Primii care ar putea avea probleme din cauza vehiculelor electrice sunt cei de la Ford, compania anunțând că până în 2030 vrea să vândă în Europa doar mașini electrice. Asta înseamnă că și la Craiova vor fi produse, după încheierea ciclului de viață al modelului Puma, doar mașini cu motoare electrice. La Dacia, perspectiva este una mai îndepărtată, pentru moment. Primul model electric al mărcii este fabricat în China și nu există intenția companiei Renault de a muta această producție în România.

viewscnt
Afla mai multe despre
uzina de motoare
concedieri angajati motoare benzina
bruno le maire
renault
stellantis