Honda și Sony vor lansa în 2026 primul automobil electric dezvoltat împreună

Honda și Sony vor lansa în 2026 primul automobil electric dezvoltat împreună
Profit.ro
Profit.ro
scris 14 oct 2022

Sony Honda Mobility a anunțat că în 2026 va fi lansat primul automobil dezvoltat în comun de compania auto niponă și de gigantul din domeniul electronicelor. Se ia în considerare și lansarea în Europa. Honda și Sony au anunțat în luna mai că vor crea o companie mixtă care să producă și să vândă mașini electrice, primele modele urmând să iasă pe piață peste câțiva ani.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Mașina electrică va fi mai întâi lansată în SUA și apoi în Japonia și va fi vorba de un model premium. Se discută și o posibilă lansare în Europa, dar este încă prea devreme. Comenzile vor putea fi plasate din 2025, scrie Hotnews.ro.

SURPRIZĂ Gigantul spaniol Iberdrola vrea să-și vândă parcurile eoliene onshore din România CITEȘTE ȘI SURPRIZĂ Gigantul spaniol Iberdrola vrea să-și vândă parcurile eoliene onshore din România

Sony se va ocupa de partea de software, de la tot ce va fi afișat pe bord, până la serviciile cloud de divertisment și plăți. Pe tendințele care încep să se manifeste deja, este foarte posibil ca o parte dintre serviciile disponibile pe acea mașină să fie pe bază abonament.

Sony va furniza și diverși senzori, dar și tehnologiile necesare pentru ca mașina să aibă nivelul 3 de autonomie, ceea ce înseamnă că în unele momente nu va fi nevoie ca șoferul să se dedice 100% condusului.

Sony are o prezență importantă în producția de senzori, în tehnologiile de imaging, în cloud computing, în 5G și în divertisment, astfel că este bine plasată pentru a construi mașini electrice alături de companii partenere, mașini pe care să pună multe tehnologii.

Sony a pierdut mult cotă de piață la capitolul electronice și a ieșit de pe unele segmente de produse, așa că intrarea într-un business promițător cu un partener mare ar fi o idee bună și ar adăuga o sursă sigură de venit.

Honda, la fel ca și Toyota, are încă o cotă redusă pe piața mașinilor full-electrice, dar vrea să schimbe asta printr-un plan pe termen lung de electrificare a gamei, cu investiții de 40 miliarde dolari.

viewscnt
Afla mai multe despre
honda
sony
automobil electric