INFOGRAFICE Piața de automobile electrice din România, creștere remarcabilă. Segmentul celor care se încarcă la priză aproape s-a dublat

INFOGRAFICE Piața de automobile electrice din România, creștere remarcabilă. Segmentul celor care se încarcă la priză aproape s-a dublat
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 16 dec 2020

După a treia lună consecutivă de creștere, piața auto din România cunoaște o evoluție remarcabilă a vânzărilor de vehicule electrificate. Cu numai o lună înainte de finalul anului, segmentul celor care se încarcă la priză aproape s-a dublat, în comparație cu anul trecut.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

În luna noiembrie 2020, achizițiile de autoturisme, oglindite de înmatriculările raportate de DRPCIV, au continuat tendințele anterioare, respectiv o depășire a volumului de anul trecut, comparat cu luna similară, o scădere discretă a ponderii vehiculelor pe benzină și diesel și o creștere a celor care sunt propulsate cu baterii, integral sau parțial. Automobilele diesel s-au redus în noiembrie cu 3 puncte procentuale, față de octombrie, la 25,9%  din total, potrivit unei analize APIA, pe baza datelor de înmatriculări. Pe întreg anul, mașinile diesel au reprezentat 26,7% din totalul pieței, fiind cu 0,3 puncte peste cota din 2019, după 11 luni.

În urma procesului de reconstrucție de brand și a noii strategii de marketing, realizate de Brandocracy, Vetro Solutions devine vector de schimbare în medicina veterinară! CITEȘTE ȘI În urma procesului de reconstrucție de brand și a noii strategii de marketing, realizate de Brandocracy, Vetro Solutions devine vector de schimbare în medicina veterinară!

În ceea ce privește autoturismele pe benzină, acestea înregistrează o creștere de un punct față de luna anterioară și o scădere de 2,9 puncte pe ansamblul celor 11 luni ale anului 2020 comparativ cu anul 2019, dar continua să dețină cea mai mare cotă din totalul propulsiilor, adică 66,5%. Diferența este reprezentată de motorizările electrice, hibrid și cu alte propulsii alternative.

Autoturismele ecologice au reușit să avanseze sistematic în acest an, deși condițiile au fost dificile pentru industria auto. După 11 luni, piața de vehicule electrificate a crescut cu 21,7%, aici fiind incluse atât vehiculele complet electrice, cât și cele full-hybrid și plug-in hybrid (cu încărcare la priză).

CITEȘTE ȘI Avantaj Client 8.087 euro TVA inclus pentru Sprinter 314 CDI Furgon, 11 mc, cu tracțiune față. Îndreaptă-te spre reușită!

Pe subsegmente, datele arată o creștere importantă, de 59,7% la autoturismele 100% electrice și una mult mai consistentă, de 129,4%, la cele hibride plug-in. Cu o creștere mai redusă sunt autoturismele full hybrid (fără motorizările mild hybrid), care au înregistrat în intervalul ianuarie – noiembrie un avans de 1,6%.

INFOGRAFICE Piața de automobile electrice din România, creștere remarcabilă. Segmentul celor care se încarcă la priză aproape s-a dublat

Potrivit datelor de înmatriculări, cele mai vândute automobile electrice au fost vândute de Renault (598 unități), Skoda (392 unități), Volkswagen (386 unități), Hyundai (267 unități) și BMW (209 unități). Analiza APIA arată că achizițiile de mașini electrice prin Programul Rabla Plus au crescut cu 47,2%, însă în program sunt înregistrate 3.000 de rezervări de electrice și hibride plug-in, comparativ cu 1.800 anul trecut, creșterea fiind de 67%. În total, vehiculele electrice și plug-in hibride au înregistrat o creștere de 74,2% față de anul trecut, cu un volum de 2.907 unități, față de 1.669 unități. Programul Rabla a avut un rol esențial: achizițiile prin acest program au crescut cu 47,2%, în condițiile în care sunt peste 3.000 rezervări de autoturisme electrice și hibride plug-în fata de doar 1.800 anul trecut (+67%).

Piața auto din România a înregistrat, în primele 11 luni ale anului, un declin de 26,2%, comparativ cu 2019, din cauza pandemiei de coronavirus, dar și din cauza unor factori independenți de blocajele Covid-19. Introducerea unor norme de emisii la începutul acestui an au perturbat serios vânzările și oferta de automobile a constructorilor auto din Europa.

VIDEO Hyundai Motor cumpără Boston Dynamics, creatorii celebrului robot patruped Spot CITEȘTE ȘI VIDEO Hyundai Motor cumpără Boston Dynamics, creatorii celebrului robot patruped Spot

Segmentul autoturismelor a înregistrat în luna noiembrie 2020 un volum de 13.143 unități, cu 1,2% mai mare decât în luna similara din 2019, iar în total, pe cele 11 luni, au avut un volum total de 109.190 unități, cu o scădere de 25,3% în raport cu perioada similara din 2019.

Cele mai vândute modele din acest an au fost Dacia Logan (-31,5%), Dacia Sandero (-1,9%), Dacia Duster, (-22,3%), Renault Clio, (-25,1%) și Skoda Octavia, (-35,6%). O evoluție remarcabilă a fost raportată de Hyundai Kona, care a crescut substanțial față de anul trecut (+45,1%).

INFOGRAFICE Piața de automobile electrice din România, creștere remarcabilă. Segmentul celor care se încarcă la priză aproape s-a dublat

Cele mai multe achiziții de autoturisme din 2020 au fost realizate de companii și instituții, cu 54% din totalul înmatriculărilor, restul fiind realizate de persoane fizice (46%).

Pe piața de vehicule comerciale ușoare, luna noiembrie a adus a doua lună de creștere, după septembrie, cu 7,4%. După 11 luni, acest tip de vehicule are un declin de 27,9% față de 2019.

viewscnt
Afla mai multe despre
inmatriculari romania
piata auto romania
piata auto
masini electrice
vanzari masini electrice
program rabla plus