Înmatriculările Dacia în Germania au crescut cu 0,2% în primele 5 luni

Înmatriculările Dacia în Germania au crescut cu 0,2% în primele 5 luni
Andra Oprescu
Andra Oprescu
scris 2 iun 2016

Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Germania au crescut cu 0,2% în primele cinci luni din 2016, față de perioada similară a anului trecut, la 19.276 de unități, în timp ce piața auto germană a înregistrat un avans de 6,8%, la aproape 1,4 milioane de mașini, potrivit datelor Biroului german de înmatriculări auto KBA.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

În mai, vânzările Dacia în Germania au crescut cu 11,9%, la 4.548 de unități, ritm similar cu cel al pieței germane, unde livrările au urcat la 286.931 de mașini. Cota mărcii românești a fost de 1,6% luna trecută, în creștere de la 1,4% în aprilie, când vânzările Dacia în Germania au scăzut cu 3,8%, pe o piață în creștere.

În perioada ianaurie-mai, Dacia a înregistrat cotă de piață de 1,4% față de 1,3% în primele patru luni ale anului.

VIDEO Toyota vrea să cumpere două divizii de robotică de la Google, inclusiv pe creatoarea Cheetah CITEȘTE ȘI VIDEO Toyota vrea să cumpere două divizii de robotică de la Google, inclusiv pe creatoarea Cheetah

Vânzările sub marca Renault, parte a grupului omonim, care deține și Dacia, au avansat cu 11,5% în perioada ianuarie-mai, la 47.956 de unități. În mai, înmatriculările de automobile Renault au avansat cu 37,9%, de circa trei ori mai rapid decât piața, la 11.397 de unități.

În martie, autoritățile din Germania au descoperit nereguli legate de nivelul emisiilor poluante la 16 mărci auto, printre care se numără și Dacia, potrivit unui anunț făcut de ministrul german al Transporturilor, Alexander Dobrindt.

Problemele sunt legate de faptul că, la temperaturi sub un anumit nivel, sistemele de reducere a emisiilor de oxizi de azot (NOx) sunt dezactivate. Potrivit normelor europene, astfel de mecanisme sunt permise pentru evitarea accidentelor și protejarea motorului, dar există suspiciuni că producătorii auto ar profita de această posibilitate pentru a depăși nivelul legal al emisiilor.

Vânzările de autovehicule Dacia pe piața germană au scăzut anul trecut cu 6,4%, la 47.453 unități, ceea ce a plasat Germania pe locul trei în clasamentul piețelor externe pentru marca românească, în coborâre cu un loc față de anul 2014, după Franța (100.035 unități) și Spania (55.168 unități).

Dacia a înregistrat anul trecut un profit net de 447,9 milioane lei (circa 100 milioane euro), în creștere cu 20,5% față de anul precedent.

viewscnt
Afla mai multe despre
volkswagen
vw
dacia
germania
piata auto