Înmatriculările de mașini noi rămân pe creștere, chiar dacă unele mărci, inclusiv Dacia, și-au ponderat avansul

Înmatriculările de mașini noi rămân pe creștere, chiar dacă unele mărci, inclusiv Dacia, și-au ponderat avansul
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 11 iun 2019

Înmatriculările de autovehicule din România au crescut în luna mai cu 13,06% față de anul trecut, în special datorită autoturismelor. Volumul total de vehicule înmatriculate a fost de 17.798 unități, din care 13.011 autoturisme.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Principalul sector de vehicule, cel al autoturismelor noi, a crescut la 13.011 unități în luna mai, cu un avans de 12,6% față de anul trecut, continuând astfel trendul din acest an. Sectorul vehiculelor de mărfuri a înregistrat 2192 unități înmatriculate, cu o creștere de numai 0,6%. Dintre acestea, vehiculele comerciale ușoare, cele mai reprezentative pentru tendința economiei, au scăzut în mai, cu 18,24%, la 1.304 vehicule.

În ceea ce privește autoturismele noi, situația este pozitivă, în sepcial datorită creșterilor înregistrate de unele mărci din piață. Dacia își păstrează poziția de lider al pieței, cu 3.286 unități înmatriculate, dar trebuie să semnalăm o scădere a creșterii sub media pieței. Marca românească a înamtriculat cu 5,52% mai multe autoturisme față de luna mai din 2018. În contrast, Volkswagen revine ca principal importator, cu o creștere mare, 45,45%, respectiv 1168 autoturisme, devansând Skoda și Renault. Acestea două din urmă au avut, de asemenea, comportamente diferite. Dacă Skoda a crescut cu doar 4%, marca franceză a înmatriculat cu 36% mai multe autoturisme pe piața românească. Dintre cele mai importante mărci de volum, două, Ford și Hyundai, a încheiat luna mai în scădere, cu 12,67% și, respectiv, 526 unități. Peugeot și Mitsubishi au avut cele mai mari creșteri în mari, de peste 100%.

Demisie la Ford - șeful designului strategic, care s-a ocupat inclusiv de noul Ford Puma ce va fi fabricat la Craiova din acest an, pleacă intempestiv CITEȘTE ȘI Demisie la Ford - șeful designului strategic, care s-a ocupat inclusiv de noul Ford Puma ce va fi fabricat la Craiova din acest an, pleacă intempestiv

Pe întreg intervalul, ianuarie - mai, lucrurile stau foarte bine pentru mărcile din grupul Renault. Dacia păstrează o creștere de aproape 40 de procente, cu peste 17.600 de autoturisme înmatriculate, iar Renault se află pe locul al doilea la nivelul întregii piețe, cu 4.806 autoturisme și o creștere de aproape 60% față de anul trecut. Volkswagen se află încă în zona negativă,în ciuda creșterii din această lună, având, în total 4.094 autoturisme, cu aproape 5 procente mai puține decât ecle înmatriculate anul trecut. Tot rezultate negative au și Mercedes-Benz, Kia, Audi și Fiat.

În total, în România au fost înmatriculate în acest an 57.538 autoturisme noi, cu 20,3% mai multe decât anul trecut, un rezultat care confirmă și depășește estimările specialiștilor din industria auto.

Înmatriculările de mașini noi rămân pe creștere, chiar dacă unele mărci, inclusiv Dacia, și-au ponderat avansul

Pe segmentul de autoturisme second-hand de import (prima înmatriculare), piața scade în continuare față de anul trecut, într-un ritm normal, anticipat de noi. Au fost aduse din alte țări 38.268 autoturisme, cu 4,07% mai puține față de mai 2018, la nivelul celor 5 luni care au trecut fiind înmatriculate 184.091, cu 6,56% mai puține în comparație cu intervalul similar de anul trecut.

Cele mai cumpărate mașini second-hand de import au fost VW, BMW și Audi. 

 

viewscnt
Afla mai multe despre
drpciv
înmatriculări