Înmatriculările din UE scad în februarie, dar România crește, iar Dacia își depășește rivalii

Înmatriculările din UE scad în februarie, dar România crește, iar Dacia își depășește rivalii
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 15 mar 2019

Înmatriculările de autoturisme au continuat să scadă în Uniunea Europeană, în luna februarie, chiar dacă ritmul declinului s-a micșorat simțitor. România face notă discordantă și își menține creștere la un nivel ridicat, la fel și Dacia, care a depășit încă un competitor, Hyundai.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

După o lună ianuarie în care înmatriculările de autoturisme au scăzut cu 4,6% în Uniunea Europeană, luna februarie a adus un declin mai ponderat, cu înmatriculări mai mici cu doar 1% față de anul trecut. Tendința de scădere a fost susținută de două dintre țările “Big Five”, Spania și Italia, care îregistrează vânzări mai slabe față de anul trecut, o tendință similară fiind înregistrată și pe alte piețe importante din vest, Suedia, Olanda, Austria sau Portugalia. De cealaltă parte se află Germania, Marea Britanie și Franța, care au înregistrat creșteri în a doua lună, insuficiente, însă pentru a acoperi deficitul celorlalte țări. România s-a numărat în februarie printre țările cu avans semnificativ, având un volum de 12.071 de autoturisme înmatriculate, cu 37,5% mai multe față de anul trecut, fiind a doua cea mai mare creștere din Europa, după Lituania (+94,5%). După două luni, România are 26.023 autoturisme înmatriculate, cu 26,8% peste volumul de anul trecut, ceea ce subliniază apetitul pe care românii îl păstrează și în acest an pentru achiziția de mașini noi.

Schimbări în board-ul Renault: oamenii lui Ghosn au fost înlocuiți CITEȘTE ȘI Schimbări în board-ul Renault: oamenii lui Ghosn au fost înlocuiți

Europa încheie primele două luni cu o scădere de 2,9%, Olanda, Suedia și Finlanda fiind țările cu cele mai mari scăderi, în timp ce Lituania, România și Ungaria fiind țările cu avansul cel mai mare.

Mărcile s-au comportat diferit, Lancia, Jeep, Mitsubishi și Jaguar fiind constructori cu creșteri cu două cifre, însă Volkswagen, cea mai vândută marcă a contribuit decisiv la rezultate, cu o creștere de 4% dar cu un volum suplimentar de circa 5.000 de autoturisme, cam cât a vândut în total Jaguar sau Lancia. Maercedes-Benz, Peugeot, SEAT sau Skoda au înregistrat și ele creșteri ale înmatriculărilor.

Dacia se numără printre constructorii cu performanțe, chiar dacă avansul din acest an este mai mic decât cel de anul trecut. În februarie, marca românească a reușit să vândă 41.716 autoturisme, cu 2,4% mai multe decât în 2018, ajungând la o cotă de piață de 3,6%. Pe cele două luni care au trecut, volumul total al Dacia a ajuns la 86.284 unități, după o creștere de 7,4%. Dacia a depășit astfel Hyundai, cu doar 83.000 de autoturisme, sau SEAT, cu 71.000, următorul prag fiind Fiat, care se află într-un puternic declin.

viewscnt
Afla mai multe despre
masinim
vanzari
acea