Lexus a vândut 2 milioane de hibride în toată lumea și pregătește lansarea primului său PHEV

Lexus a vândut 2 milioane de hibride în toată lumea și pregătește lansarea primului său PHEV
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 20 mai 2021

Marca premium Lexus, care aparține grupului japonez Toyota, a anunțat că a atins pragul de 2 milioane de automobile electrificate, la nivel global, la finele lunii aprilie. Vorbim în special de mașini hibrid, pentru că Lexus nu are niciun model plug-in și un singur model electric, lansat anul acesta.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Lexus, o marcă premium care are ca principală piață SUA, dar cu puternice rădăcini pe aproape toate piețele lumii, a reușit să vândă 2 milioane de automobile hibrid și electrice, în cei 16 ani de la lansarea primului hibrid, RX 400h. Lexus a pornit pe drumul electrificării cu tehnologia pe care Toyota a introdus-o pe primul său model ecologic, Prius, și a ajuns astăzi la nouă modele hibrid și unul electric, fiind prezentă cu acestea în 90 de țări. Anul trecut, Lexus reușea să urce cota vehiculelor cu motoare hibrid la 33% din totalul vânzărilor. Compania a calculat că, din 2005, a contribuit la reducerea emisiilor de CO2 cu 19 milioane de tone, echivalentul emisiilor a 300.000 de autoturisme, timp de 15 ani.

eMAG a atins nivelul “net zero” al emisiilor de dioxid de carbon pentru operațiunile sale CITEȘTE ȘI eMAG a atins nivelul “net zero” al emisiilor de dioxid de carbon pentru operațiunile sale

Cea mai mare piață a mărcii Lexus, SUA, a reușit să depășească jumătate de milion de automobile electrificate, în timp ce Europa, care a devenit între timp a doua piață a mărcii, s-a apropiat și ea de acest prag, astfel că cele două, SUA și UE, au asigurat mărcii mai bine de 1 milion de vehicule electrificate. China se află abia pe locul al treilea în vânzările mărcii japoneze.

În 2019, Lexus a prezentat noua strategie de electrificare, care țintește lansare a 20 de noi modele până în 2025, din care 10 complet electrice, hibride plug-in sau hibride clasice. Tot în 2025, marca japoneză vrea să ofere o opțiune electrificată pentru fiecare model din gamă, pentru că estimările arată că la acel moment, vânzările de mașini electrificate vor depăși vânzările de mașini cu motoare cu benzină. Lexus își propune și o țintă pentru a atinge neutralitatea de carbon în procesul său de producție: 2050.

INFOGRAFICE Cât de mult a afectat pandemia piața auto: România, cel mai mare declin din UE, în 2021. Dacia, pierdere de 40% față de 2019 CITEȘTE ȘI INFOGRAFICE Cât de mult a afectat pandemia piața auto: România, cel mai mare declin din UE, în 2021. Dacia, pierdere de 40% față de 2019

Lexus pare a fi întârziat premeditat procesul de electrificare, deoarece va lansa abia anul acesta primul său model PHEV, după ce UX, primul său automobil complet electric, a fost introdus pe piețele lumii în 2020 și 2021. De altfel, întreg grupul Toyota a mizat foarte mult pe tehnologia hibrid, pe care se poate spune că inventat-o, amânând diplomatic introducerea mașinilor complet electrice, care nu generează deocamdată prea mult profit.

Vânzări autoturisme electrice și hibrid Lexus

Global 2.02 milioane

SUA 540.000

Europa 480.000

China 387.000

Japonia 401.000

Asia de Est 138.000

Alte piețe 74.000

Vânzări modele Lexus

RX 518.000

ES 384.000

CT 372.000

NX 285.000

UX / UXEV 137.000

IS / LS / RC / LC and others 324.000

viewscnt
Afla mai multe despre
lexus
masini electrificate
lexus hibrid
lexus electric